L’AMPA s’adhereix a la campanya de l’aFFaC ‘Jo també hi vull anar’

L’octubre de 2017 el Departament d’Educació va aprovar el conegut com a Decret d’Educació Inclusiva. Aquest Decret havia de servir perquè els infants que tenen Necessitats Específiques de Suport Educatiu (NESE) poguessin gaudir del dret a l’educació amb les mateixes condicions que els seus companys i companyes. Perquè el millor lloc on poden estar els infants que necessiten un suport addicional és amb la resta del grup, i perquè no hi ha res millor per a una aula que viure la diversitat en positiu.

Lamentablement, però, aquest Decret mai s’ha desplegat plenament. El Departament d’Educació mai ha elaborat les mesures necessàries fer-lo efectiu, ni ha destinat els recursos materials i humans adequats per posar-lo en pràctica. Segons la normativa, els responsables educatius tenien 4 anys per desplegar aquest Decret, un termini que va acabar just fa un any, l’octubre de 2021.

Avui podríem estar celebrant el primer aniversari de l’aplicació del Decret d’Inclusiva, avui molts infants i joves podrien anar a classe, quedar-se al menjador, anar de colònies i fer activitats extraescolars sense que la seva condició física, psicològica, socioeconòmica o de salut fos utilitzada com una limitació. Avui més de 200.000 alumnes catalans que tenen alguna Necessitat Específica de Suport Educatiu podrien gaudir del dret a l’educació com la resta de nenes, nens i joves.

Quina diferència hi ha entre les NESE i les NEE?

Les Necessitats Educatives Especials (NEE) són un tipus de Necessitat Específica de Suport Educatiu (NESE), però no l’únic. Es considera que tenen Necessitats Específiques de Suport Educatiu (NESE) tots aquells alumnes que, per les seves capacitats, situació, trajectòria o context socioeconòmic necessiten un acompanyament addicional per poder gaudir del dret a l’educació en condicions d’igualtat.

Dins de les NESE, hi trobem diverses categories:

  • Alumnat amb Necessitats Educatives Especials (NEE): discapacitat física, discapacitat intel·lectual, discapacitat sensorial, TEA, trastorn greu de conducta, trastorn mental i malalties degeneratives greus i minoritàries.
  • Alumnat amb trastorns d’aprenentatge o comunicació.
  • Alumnat amb altes capacitats.
  • Alumnat amb situacions socioeconòmiques i socioculturals desfavorides.
  • Alumnat d’origen estranger amb incorporació tardana al sistema educatiu, falta de domini de la llengua vehicular o escolaritat prèvia deficitària.
  • Alumnat amb risc d’abandonament prematur. 

Consulta en aquest enllaç tota la informació de la campanya.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>