Ens tornem a sumar a la campanya ‘Jo també hi vull anar’

Aquest 20 d’octubre tornem a reivindicar plegades el dret de tots els infants a gaudir d’una educació sense discriminacions. Ens sumem a l’acció conjunta promoguda per l’aFFaC en el marc de la campanya Jo també hi vull anar.

És una acció simbòlica per demostrar que els nens i nenes amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu no estan soles, que les famílies no estan soles, que el professorat no està sol, que les direccions dels centres no estan soles. L’educació inclusiva ens beneficia a totes i totes i lluitem juntes per no deixar a ningú enrere.

Com ho fem?

Aquest divendres 20 d’octubre, a les 16.30h, us animem a decorar l’entrada de l’escola amb tires de roba de colors. També farem dibuixos de gira-sols, la imatge de la campanya, que recollirem i penjarem en un mural la setmana que ve. En cas de pluja ens ubicarem sota el porxo.

Ressò a les xarxes

Per aconseguir que l’acció tingui ressò mediàtic i polític és important que inundem les xarxes amb fotografies fetes arreu del territori utilitzant l’etiqueta de la campanya #JoTambéVullAnar.

Desplegament del decret

En el cas del Decret d’educació inclusiva aprovat l’octubre de 2017, aquesta resolució sí que estableix que tots els infants i joves han de gaudir d’un sistema educatiu inclusiu, però no diu com s’ha de fer.

La manca de desplegament del Decret d’educació inclusiva deixa en un estat d’indefensió tant a l’alumnat i les seves famílies com al professorat, equips directius i la resta de professionals que treballen als centres educatius. Segons el propi Decret, el Departament d’Educació tenia 4 anys des de la seva aprovació per desplegar totalment la normativa i recursos necessaris per aplicar la resolució. Però n’han passat 6 i gran part de l’alumnat amb NESE de Catalunya no pot estar a l’aula, quedar-se al menjador, fer extraescolars o anar de colònies com ho fan la resta d’infants i joves.

L’educació inclusiva

L’educació inclusiva no és només una qüestió de justícia social, suposa també una millora educativa i social col·lectiva. Perquè l’educació inclusiva beneficia a tot l’alumnat del centre educatiu, no només a aquell que té reconeguda una Necessitat Específica de Suport Educatiu (NESE). Un sistema educatiu inclusiu permet que el dia a dia a l’aula, així com les activitats i serveis complementaris, es dissenyin i s’organitzin a partir de les necessitats emocionals, físiques i psicològiques de tots els infants i joves. I no hi ha res millor pel seu aprenentatge i desenvolupament que tenir en compte els seus ritmes, els seus interessos, les seves necessitats i les seves característiques.

Més informació aquí