P3: FESTA CASTANYADA

Hola a totes les famílies de l’escola!! El passat divendres vam celebrar la castanyada amb els més petits de l’escola. La Castanyada és una festa tradicional amb més de tres segles d’història que es celebra la vigília de Tots els Sants a la nit. És un dels esdeveniments més carismàtics de Catalunya, Balears i Valencia. És un menjar de tardor amb un sentit metafòric de comunió amb els difuntes, on les castanyes i els panellets son els protagonistes. Actualment aquesta celebració s’ha convertit en una trobada alegre i familiar més enllà del seu valor simbòlic i s’identifica sempre amb la imatge imprescindible de la Castanyera.

Al matí van fer la cantata de la cançó del Marrameu i de la Castanyera. Després a la tarda vam menjar les castanyes al pati gràcies als familiars voluntaris que les van preparar per tots nosaltres.

Voleu veure que bé ens ho vam passar? Aquí us deixo l’enllaç per veure les fotos i els vídeos.