Com activar el xec escolar de 100 euros

Com activar el xec escolar de 100 euros per a totes les famílies amb alumnes a primària

Es rebran dos vals de 50 euros per gastar fins al 30 de novembre

Les famílies dels alumnes de primària rebran aquest estiu dos xecs per un valor total de 100 euros per a la compra de material escolar.

Segons ha anunciat la consellera d’Educació, Anna Simó, al Parlament, aquest dimecres, s’han començat a enviar les cartes a les famílies, que les rebran en els pròxims dies i ja podran activar el xec.

Els vals seran per a tots els estudiants que el curs que ve facin primària, és a dir, que estudiïn de primer a sisè, en centres públics o concertats, inclosos els d’educació especial.

Els diners es podran destinar a l’adquisició de llibres, diccionaris, papereria, material d’escriptura, calculadores, motxilles o jocs educatius.

Aquesta ajuda és universal, és a dir, l’ha de rebre tothom al marge de la renda de cada llar. Responem aquí algunes preguntes sobre el funcionament d’aquests xecs.

– Com arribaran els xecs i què passa si no tens una adreça estable?

Els vals arribaran per correu postal.

Es pot donar el cas que hi hagi famílies que canviïn d’adreça a l’estiu o bé que estiguin sota programes de protecció i l’escola no en tingui cap adreça, sobretot en entorns vulnerables, on els centres tenen dificultats per confirmar l’adreça d’algunes famílies.

Doncs bé, totes aquelles famílies que no rebin el xec per correu postal el podran descarregar des del web valescolar.cat.

– Quan s’enviaran els vals?

La primera distribució es durà a terme durant el mes de juliol del 2023.

– Què passa si el meu fill encara no està matriculat?

Hi haurà tres noves distribucions per als alumnes que es matriculin fins al 30 de juny del 2023, fins al 15 de setembre del 2023 i fins al 31 d’octubre del 2023.

En els primers quinze dies després de les dates indicades, s’habilitaran els vals per al nou alumnat, que es podran obtenir a través del web valescolar.cat o el 012.

Els vals s'hauran d'activar per internet i es podrà consulta la llista de botigues adherides

– Com s’han d’activar els vals per al material escolar?

Un cop s’hagi rebut la carta amb els vals, s’ha d’accedir al web valescolar.cat i fer els passos següents:

• Anar a la secció “Activa els vals”
  • Introduir l’identificador de l’alumne/a i el PIN que hi ha als vals
  • Introduir el número de telèfon mòbil
  • Introduir el codi que es rebrà al mòbil. Si tot és correcte, ja es tindrà els vals activats per utilitzar-los als establiments adherits

– Què he de fer si no he rebut els vals?

Si no has rebut la carta amb els vals i, per tant, no tens el PIN per activar-los, hauràs d’accedir a valescolar.cat i fer aquests passos:

• Anar a la secció “Activa els vals”
  • Anar a la secció PIN d’activació i demanar-ne un de nou
  • Introduir l’identificador de l’alumne/a i la seva data de naixement. Si tot és correcte, el sistema et mostrarà el PIN d’activació
  • Introduir l’identificador de l’alumne/a i el PIN d’activació
  • Introduir el teu número de telèfon mòbil
  • Introduir el codi que rebràs al mòbil. Si tot és correcte, ja tindràs els vals activats per utilitzar-los als establiments adherits

Les famílies d'alumnes de primària rebran 2 xecs de 50 euros

– Els xecs seran nominals? Com puc saber l’identificador de l’alumne?

Els vals contindran un PIN personal diferent per a cada alumne. Aquest pin, juntament amb el número d’identificador que té cada alumne de les escoles catalanes, permetrà activar els vals.

Aquest número es pot obtenir per tres vies: