Aprenem sobre ECLIPSIS amb “Platero y yo”!

Hola a tothom!

Els i les alumnes de 3r de primària estem molt emocionats llegint el llibre “Platero y yo” a les tertúlies literàries que fem a l’escola.

En un dels capítols, Juan Ramón Jiménez, ens ha parlat d’un eclipsi total. Hem parlat sobre l’Univers, els forats negres, els meteorits i els estels. I a més a més, gràcies a això, hem pogut saber que avui, dia 25 d’octubre del 2022, s’ha produït un petit eclipsi parcial, que hem pogut veure en vídeo mitjançant una retransmissió en directe per la Universitat Politècnica de Barcelona.

La lluna s’ha interposat entre el Sol i la Terra i ha projectat una ombra molt petita del nostre planeta sobre el Sol. Aquest eclipsi ha estat com una mossegadeta a la circumferència solar, però hem estat molt emocionats veient-lo en pantalla.

Us deixem el vídeo, per si algú se l’ha perdut!