Apadrinament lector

Amb motiu de la celebració de la diada de Sant Jordi a l’escola hem realitzat l’apadrinament lector, és una activitat col·laborativa que han realitzat alumnes des d’I3 fins a 6è de primària. Els alumnes de 3r a 6è fan de padrins de lectura i els alumnes d’infantil i CI fan de fillols. El fet de ser padrí de lectura representa que l’alumne padrí ajuda a llegir el seu fillol o fillols i comprendre el que es llegeix, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura.

Els nens a vegades són reticents a llegir llibres, ja que molts d’ells els semblen avorrits i poc interessants, no obstant això, amb l’apadrinament, els més grans poden convertir en plaer la lectura per als més petits.

Per concloure, l’apadrinament lector és una oportunitat per compartir la màgia de llegir, la posada en comú que potència el respecte, la tolerància i la cultura. Així doncs, fomentem aquesta activitat perquè tots puguem gaudir de les emocions únicament presents en els llibres.

Aquí teniu una mostra del que va ser la jornada.

Green Illustrative Classroom Reading Poster de Escola Joaquim Ruyra