PROJECTE JUNTS PER LA IGUALTAT

img_0246-redimensionada

A l’escola d’Alcanar el passat mes de febrer vam tenir la visita de la Mireia i l’Eli, dues tècniques del Servei d’Atenció a les dones (SIAD).  L’alumnat de 4t  vam realitzar el primer taller de coeducació dedicat a treballar els rols de gènere.

A la sessió de 90 minuts, cada classe ens vam dividir en grups per a rebre la informació del que ens venien a exposar a partir d’un joc molt conegut: “el pasapalabra”. A partir de cadascuna de les lletres de l’abecedari calia endevinar paraules relacionades amb els valors i bones pràctiques, per tal de prendre consciència respecte als rols i estereotips de gènere, com són equitat, igualtat, respecte, tolerància, ajuda, col·laboració,…

img_0278-redimensionadaFinalment, es va reflexionar tant en grup com individualment sobre com tothom podem contribuir a nivell domèstic en la convivència assumint les diferents tasques en funció de l’edat, allunyant-se dels estereotips de gènere.

Aquest projecte s’ha dut a terme a totes les escoles del Montsià i esperem rebre al maig un segon taller dedicat a com es plasmen aquests rols en l’elecció de les vocacions professionals.