ARA, ESCRIVIM. EXPERIÈNCIA LITERÀRIA A 4tC

La Pelota Japler és el llibre que es va demanar adquirir a l’alumnat de 4t C ans d’acabar el 2016. Així és com, el curs 2016/2017 per tal de de fomentar el gust per la lectura i la comprensió lectora, a les tres classes de 4t s’estan llegint i compartint un cop finalitzades les lectures tres títols diferents, com a mínim.

QUÈ ES PRESENTA AQUÍ? No només el treball individual de lectura dels sis capítols del final del llibre, sinó la lectura compartida dels esborranys del procés d’escriptura del text final. Una tasca realitzada per a ser presentada al grup classe de cadascun dels capítols; en definitiva, una experiència cooperativa d’escriptura col·lectiva.

COM ES VA FER? La lectura es va realitzar fora de l’escola tenint un marge de temps de 9 dies ans del divendres on es va treballar als equips base de quatre alumnes. D’una banda, la primera sessió es va deixar temps per posar en comú i compartir el contingut del que s’havia llegit. D’altra banda, la segona un membre de cada grup base, llegia en veu alta el text escrit cooperativament de manera que amb una lectura-resum dels sis capítols es podia tenir una idea completa del que havia passat.

Cada grup, anomenats segons la població del Montsià que van triar al projecte interdisciplinar, se li va assignar un capítol. Al grup calia explicar què passava per tal de passar a escriure-ho posteriorment. Tot plegat, una tasca per a presentar-la i compartir amb la  resta de la classe.

Les tècniques emprades variaven segons el grup: full giratori, pluja d’idees de les frases significatives per parlar del llibre, esborrany amb esquemes…

20170301_155937 20170301_160136
20170301_155957-1

20170308_151723

Y, AHORA, LA PELOTA JAPLER, YA ESTÁ EN CUARTO A.

¡A DISFRUTAR!

20170308_151854