SORTIDA 5t A LES CASES D’ALCANAR

El passat divendres 15 de març l’alumnat de 5t vam anar a les Cases d’Alcanar. No vam anar a dinar al munt de restaurants que hi ha. Vam anar per conèixer més la història d’Alcanar i les Cases; la història més recent a partir de la Guerra Civil així com la història del Port de les Cases.

La nostra guia va ser l’Elena i, la veritat, és que ens va explicar tot molt bé.

Vàrem visitar els nius de metralladores, al final de la platja del Marjal, i ens va explicar que tota la costa d’Alcanar estava fortificada per evitar la incurssió de les tropes franquistes. Abans, però ens va dir que tot va començar el 1.930 amb el regnat d’Alfons XIII perquè va decidir fer unes eleccions i la majoria de la població, a les ciutats importants, no havia votat els seus candidats. A partir d’aquí tot es va embolicar i, com bé sabeu, va acabar tot i per a tots malament.

La següent parada va ser per esmorzar, al parc del vaixell que hi ha al bell mig del passeig marítim.

A continuació,ens vam dirigir cap al port de les Cases i l’Elena ens va explicar quan es va construir, qui el va pagar, quins erens els ports més importants dels costats… També vam aprendre les tècniques o arts de pesca: arrossegament (fan veda per regenar el peix), palangre, tresmall i caduf (per als polps).

Després vam anar a jugar un parc i tot seguit vam anar a dinar a l’Escola Marjal de les Cases. Es van quedar amb nosaltres l’alumnat de 5t i vam jugar amb ells fins que, a les 15 hores, vam marxar per veure el centre històric de les Cases. La mestra Cristina ens va explicar moltes coses interessants sobre la història del poblet, íbers, fenicis, pirates…

Va ser un dia molt bonic i ens ho vam passar molt bé.