Els xiquets i xiquetes d’Infantil de l’Escola Joan Baptista Serra fem 45 minuts a la setmana de psicomotricitat al gimnàs. En este espai ens descalcem i gaudim d’unes sessions on l’objectiu és, a més de passar-ho bé, que els infants aconseguisquen dominar els seus moviments corporals d’una manera sana, així com millorar la seua relació i comunicació amb els altres.
Cada sessió és una proposta diferent on treballem mitjançant jocs, circuits, racons o el mur d’Aucouturier. La metodologia que fem servir és aquella basada en el joc com a element lliure i espontani que permet als xiquets i xiquetes moure’s, jugar, experimentar, crear i comunicar amb una bona salut emocional, física i social.
ESTRUCTURA DE LA SESSIÓ
Ritual d’entrada
És un moment d’acollida. Els xiquets i xiquetes es trauen les sabates i es fa un reconeixement de cadascun. Es presenta el material i parlem de les possibilitats de joc. Recordem les normes de la sala, preparem el cos i a jugar.
Expressivitat motriu
És el moment de joc en si mateix:
1. Joc sensoriomotor: córrer, saltar, rodar, enfilar-se, balancejar-se, equilibrar-se/desequilibrar-se, construir/destruir, etc…
2. Joc simbòlic: «com si…», apareixent i desapareixent, transformant els objectes en cavalls, cotxes, motos…, construint cases o adoptant rols (la caputxeta, el llop, superherois, etc).
Ritual de sortida
És el moment de comiat. Verbalitzem breument el que ha passat durant la sessió, ens relaxem i finalment, ens posem les sabates.
(Podeu vore més fotos de les nostres activitats de psicomotricitat en este enllaç)