Robòtica educativa

Durant el passat mes de març, els xiquets i xiquetes de P5, Cicle Inicial i Cicle Mitjà han estat realitzant activitats d’introducció al llenguatge de programació amb un robot que ens han deixat en prèstec des del Centre de Recursos Pedagògics del Montsià.

Este petit robot, anomenat Bee-Bot, té forma d’abella i ha de seguir les instruccions que se li donen mitjançant comandaments (avançar, retrocedir, girar, …). Les ordres s’han de seqüenciar correctament prement-li uns botons que porta, amb la finalitat que realitze el recorregut desitjat i que arribe a la destinació escollida.

La robòtica a estes edats no té com a objectiu aprendre llenguatges de programació sinó estimular el desenvolupament de diferents processos mentals, habilitats i competències bàsiques. Amb estes activitats els alumnes busquen solucions al repte plantejat,  treballant d’esta manera la resolució de problemes, el pensament creatiu, la percepció espaciotemporal, …  I tot això ho fan, com podreu comprovar en les fotos i els vídeos següents, mentre es diverteixen!