Projecte 4t: El Montsià, la nostra comarca.

El dimarts 27 de novembre els xiquets i xiquetes de 4t de l’escola Joan Baptista Serra d’Alcanar vam organitzar una sortida al Consell Comarcal d’Amposta, ja què havíem estat treballant el Projecte de la nostra comarca, el Montsià.

Al arribar vam dividir-nos en 2 grups perquè també van venir els alumnes de l’escola Marjal de les Cases.

Un grup vam visitar primer el Consell Comarcal i l’altre va visitar el Museu de les Terres de l’Ebre.

Al Consell Comarcal ens va rebre la presidenta Mª Carmen Navarro, allí ens van explicar totes les tasques que es desenvolupen per tal d’ajudar els 12 pobles de la nostra comarca, com ara: el control del reciclatge, la mediació en famílies de pares separats, promoure cursos de català, cursos per a la gent jove, tramitació d’ajudes… després ens van fer una ruta per totes les oficines del Consell.

Al Museu de les Terres de l’Ebre ens van ensenyar la importància del Delta de l’Ebre a les nostres terres, vam poder veure alguns dels peixos, aus i vegetació que hi podem trobar.

També vam veure l’evolució de la gent a les nostres terres des dels ibers, els romans, els musulmans fins a l’actualitat. Vam observar com vivien, com vestien, que menjaven…

Vam acabar al migdia i en molta fam vam menjar-nos l’entrepà al Parc del museu, després de jugar una mica vam anar caminant fins al pont Penjant d’Amposta i vam veure el riu Ebre que baixava molt cabalós, una de les visites obligades de la ciutat.

Ens ho vam passar BOMBAAA!

Blanca Raga i Nora Navarro.