La festa d’en Càrdio

El programa de Salut Integral és un programa d’intervenció escolar dirigit a xiquets i xiquetes des dels 3 als 16 anys amb un objectiu molt clar: demostrar que l’adquisició d’hàbits saludables des de la infància redueix els riscs de patir malalties cardiovasculars i millora la qualitat de vida en l’edat adulta.

El cicle d’educació infantil de la nostra escola participa en este programa que posa el focus en la importància d’educar en hàbits saludables. L’objectiu en esta etapa és fomentar en l’alumnat l’adquisició de coneixements, actituds i hàbits saludables a través d’activitats al voltant de quatre components: cos i cor, activitat física, alimentació saludable i gestió emocional. Es treballen bàsicament i de forma repetitiva rutines que poden esdevenir hàbits. En Càrdio és el personatge central del programa, encarregat de motivar els infants a tenir cura de la seua salut.

És per això que divendres 23 de novembre vam celebrar al gimnàs la Festa d’en Càrdio, on vam participar tots els xiquets i xiquetes de P3, P4 i P5. Vam cantar la seua cançó i fins i tot vam poder ballar amb ell. Finalment vam penjar els cors gegants que havíem confeccionat a la classe i vam dibuixar cors i càrdios per tot el terra del gimnàs. Val a dir que va quedar ben decorat!