ELECCIONS A CINQUÈ

Aquest any són eleccions municipals, per tant, tota la gent del nostre poble major d’edat anirà a votar al mes de maig. Per tal de conèixer el procés electoral i arribar a entendre què és la democràcia i com funciona, a cinquè estem realitzant el projecte de les eleccions.

La situació és quotidiana i està englobada dins un entorn real i proper, que els ajudarà a entendre com funciona la tria d’un govern municipal.

Durant el mes de març, l’alumnat ha hagut de crear partits polítics entre ells, buscar-li un nom i un logotip.

Escollir el candidat més idoni i ordenar el llistat del partit.

També han preparat un petit programa electoral (relacionat amb l’escola i el poble).

Han fet els mítings pertinents i finalment s’han realitzat les votacions en un matí de jornada electoral a l’escola, on hem tingut la visita de l’alcalde, de la regidora d’educació i d’altres regidories de l’Ajuntament, per tal de compartir el matí electoral amb l’alumnat de cinquè.

En acabar, han hagut de realitzar pactes entre partits, per tal de poder crear govern. Finalment s’ha «investit» l’alcalde i s’han repartit les regidories corresponents.

Durant el projecte, l’alumnat ha visitat la sala de plens de l’Ajuntament, on els ha rebut l’alcalde i dos regidores. Els han explicat moltes coses i els xiquets/es han pogut preguntar tots els dubtes i inquietuds que tenien. Ha estat una sortida molt productiva i interessant que els ha ajudat a consolidar els seus aprenentatges.

El projecte no acaba aquí, ja que ara, cal relacionar tota aquesta tasca feta amb la realitat que es viurà a Alcanar les properes setmanes.

Esperem que tota la faena realitzada ajude l’alumnat a créixer com a persones, a conèixer el funcionament del nostre entorn més proper i a interessar-se per tot allò que passa al nostre voltant.

Seguim aprenent a l’escola, amb la realitat que ens envolta.