Dia Escolar de la No Violència i la Pau

Com cada any, el dia 30 de gener celebrem a l’escola el Dia de la Pau, i també com cada any enfoquem esta temàtica des d’una vessant concreta. Enguany el tema que hem treballat a tots els nivells educatius ha sigut la coeducació.

La coeducació és l’acció educativa fonamentada en el reconeixement de les potencialitats i individualitats de les xiquetes i dels xiquets, i de les noies i els nois, independentment del seu sexe, orientació afectivosexual, identitat o expressió de gènere, potenciant així la igualtat real d’oportunitats i cercant el respecte de la diversitat de l’alumnat.
Esta acció educativa requereix un canvi de mirada que ens porte a revisar l’enfocament dels continguts, els mètodes d’ensenyament i també els aspectes organitzatius. Una bona acció coeducadora, tant en l’àmbit de centre com d’aula i entorn, és fonamental per a prevenir la violència masclista o per motius d’orientació afectivosexual, i també per reduir conductes de risc i facilitar la detecció prematura de relacions abusives.

A l’escola hem fet un recull d’activitats i lectures que afavoresquen la reflexió sobre este tema, i hem convidat a diferents persones de l’entorn escolar a venir als diferents nivells educatius a fer-nos una xerrada. Al vestíbul hem tingut els materials per poder treballar la coeducació, entre d’altres unes cartes molt interessants de la Blancaneu i de Sant Jordi que ens porten a replantejar-nos estereotips encara molt arrelats a la nostra societat.

I com sempre l’acte de celebració d’este Dia Escolar de la No Violència i la Pau el vam fer al pati de l’escola, cantant tot l’alumnat junts la cançó “Què seré quan sigui gran?” de la Dàmaris Gelabert.

Podeu trobar més activitats que s’han fet relacionades amb la coeducació als diferents blocs de nivell, des del menú de la pàgina web.