AL pati juguem a…

JUGUEM AL CEMENTERI!!!

L’escola Joan Baptista Serra crea una lligueta de cementeri per a jugar a l’hora del pati.

El cementeri, “balón prisionero”, pivot… és un joc, en el qual s’enfronten dos equips. La finalitat del joc és “matar” amb una pilota de goma els participants de l’equip contrari.

El terreny de joc està dividit en dues parts. A cada part es col·loca un equip.

Un cop mort un jugador, aquest s’ha de posar fora de l’àrea de joc (cementeri), just al darrera de l’equip contrari.

Els jugadors morts tindran la possibilitat de “matar” si la pilota surt de l’àrea. Si ho aconsegueixen se salven.

El joc finalitza quan un dels dos equips té tots els jugadors al cementeri i donem per guanyador a l’equip contrari.

Els alumnes de quint hem estat treballant el joc a educació física i, com que ha tingut molt d’èxit,  una de les nostres mestres ha decidit organitzar una lligueta entre els cursos de 5t i 6t.

El joc ens ensenya a jugar en equip, a respectar els companys i a seguir unes normes establertes. Tot i que, de vegades, també hi ha alguna que altra discussió típica dels jocs competitius.

Aquesta és una forma molt divertida de passar el temps d’esbarjo.

I si voleu saber més sobre el joc, podeu mirar esta presentació

Article de Núria Callarissa, 5t B