A P5 ja hem triat el nostre projecte!

Per a escollir el projecte que farem este curs, les xiquetes i els xiquets de P5 vam tenir una conversa en la qual vam anar proposant els temes que ens agradaria poder treballar. Va ser molt interessant, però van sortir moooooolts de temes, així que vam haver de fer una votació per tal de descartar-ne alguns. En esta primera votació vam anar sortint d’un en un a la pissarra per marcar el projecte que més ens agradava i, després de fer-ho tots, vam vore que finalment els 2 temes més votats eren els cotxes i els pirates.

Calia fer una segona votació per a la tria definitiva, però ans vam decidir fer una “campanya electoral” defensant per què era interessant votar una o altra proposta.

Finalment va arribar el dia de les votacions i calia fer-ho correctament. Necessitàvem:

1. Fer-nos un carnet
  2. Confeccionar les paperetes amb les dues opcions a escollir
  3. Aconseguir una urna (l’Ajuntament ens la va prestar)
  4. Una llista de votants
  5. Organitzar la mesa electoral, amb un president, un secretari i un vocal (triats per sorteig)
  6. Votar!

Després d’això l’últim pas ha sigut el recompte. El president i el vocal van buidar l’urna i van anar fent dos munts (cotxes/pirates), mentre que el secretari anava escrivint a la pissarra els vots que sortien. Després els va comptar i el resultat final va ser pirates 38 vots i cotxes 17 vots.

Així que com l’opció guanyadora ha sigut els pirates, este serà el tema del nostre projecte, i ja ens hi hem posat, Us anirem contant més coses!