Projectes de Coeducació, Convivència i Benestar Emocional

A l’escola duem a terme diversos projectes amb l’objectiu principal de promoure la coeducació, la convivència i el benestar emocional del nostre alumnat, així com afavorir l’aprenentatge d’eines i estratègies per a la millora de la gestió emocional.

• Equips X la convivència: els Equips X la convivència estan formats per l’alumnat de 6è i tenen com a finalitat detectar i aturar aquelles accions que dificultin les relacions entre iguals i malmetin la convivència i promoure tant estratègies de gestió positiva dels conflictes com mesures restauratives de tal manera no arribin a donar-se situacions d’assetjament. L’alumnat de 5è s’apropa al projecte participant en una formació inicial.
  • Programa cotra el bullying (Fundació Barça): La finalitat del programa és fomentar la presa de consciència de l’alumnat sobre la relació entre les seves emocions, accions i valors a fi d’afavorir una bona convivència. Hi participen tot l’alumnat de primària.
  • El teatre a l’escola: El projecte de teatre té com a objectiu principal promoure l’aprenentatge de la gestió de les emocions a partir de les arts escèniques. Hi participen tot l’alumnat de l’escola (de 3a a 12a).
  • Ambient de mindfullness i ioga: En aquest ambient hi participen l’alumnat d’infantil i s’ofereix com un ambient multinivell.
  • Tutories individualitzades: Les tutories individuals promouen l’acompanyament emocional en el procés d’aprenentatge de l’alumne/a per part del seu tutor/a, amb la finalitat de millorar els resultats educatius.