SUPORT VITAL BÀSIC ALS CENTRES EDUCATIUS

Des de l’escola potenciem el treball del programa educatiu de “Suport Vital Bàsic als Centres Educatius”, que compta amb el suport i coordinació del Departament d’Educació. El coordinador de la nostra zona és el mestre David.

L’objectiu principal de les sessions de SVB és que l’alumnat aprengui coneixements bàsics gradualment (teòrics i pràctics), adaptats a cada edat, relacionats amb què és, què cal fer i com podem actuar davant d’una situació d’emergència vital.

Al finalitzar l’etapa de Primària tindrem uns ciutadans conscienciats sobre la importància d’intervenir de forma ràpida davant d’una situació d’emergència i, el que és més important, sabran com actuar.

Per exemplificar el treball d’un dels nostres grups, hem escollit els alumnes de 4t A. Amb els infants vam fer diverses sessions per treballar els aspectes generals del SVB.

En la 1a sessió vam començar explicant què signifiquen les sigles SVB. A partir d’aquí vam establir un diàleg per identificar les situacions de perill entre les que no en suposen. Els nens i nenes van participar activament, durant tot el procés, fent les seves aportacions.

Posteriorment i un cop identificats els perills, vam parlar del concepte PAS (“Protegir”, “Aproximació segura” – Avisar “112” i “Socórrer ‘atenció directa a la víctima'”) i també vam parlar de com comprovar si una víctima estava conscient o inconscient a partir d’una demostració per part de les mestres.

En la 2a sessió, i recuperant l’explicació de la comprovació de consciència de la víctima, vam treballar la PLS (Posició Lateral de Seguretat), vam projectar el següent vídeo https://www.youtube.com/watch?v=FLpzc3mDg3k i posteriorment els alumnes ho van practicar per parelles posant a la víctima en PLS quan aquesta estava inconscient, però respirava. També vam practicar la maniobra de front – mentó per comprovar si “la víctima” respirava o no.

En la 3a sessió vam projectar el vídeo https://youtu.be/C_zhhVJL_vQ per explicar la RCP. Seguidament, els alumnes, ens grups de 4, ho van posar en pràctica amb diversos ossos de peluix grans que ells mateixos van portar per a la sessió, fent les 30 compressions i les 2 insuflacions. 

També van acabar de completar el dossier corresponent.

En la 4a i última sessió, vam fer un repàs general de tots els aspectes treballats i, aprofitant que a l’escola teníem els dorsos per practicar la RCP, els alumnes ho van poder tornar a realitzar i amb l’ajuda d’una aplicació reajustaven el ritme de compressions. Finalment vam fer l’autoavaluació corresponent. Cal destacar que els alumnes es van quedar amb ganes d’aprendre més coses i de fer més sessions.

Voleu veure com hem fet les sessions de SVB a les altres classes? Cliqueu els enllaços:

Infantil: https://drive.google.com/file/d/1dfeWK1_8feMGEzIeLDOvvEfa4YvaEVRx/view?usp=sharing

SVB d’Infantil també al següent article: https://agora.xtec.cat/ceip-general-prim-reus/general/setmana-del-suport-vital-basic-a-infantil/

1r: https://drive.google.com/drive/folders/11_RaDhWjbFSc474duOtXIVYXICJbalP5?usp=sharing

2n: https://drive.google.com/drive/folders/1-VBP926QJo_Oi781VCT1EQRATnM0kjoe?usp=sharing

3r: https://drive.google.com/drive/folders/1F_-lOgdaUGqSZp_qMnZ-NhafDBJp3uAf?usp=sharing

4t A: https://drive.google.com/drive/folders/1VJpqtxXIoArW8OsakT2jQMVa1o0m_tVo?usp=sharing

4t B: https://drive.google.com/drive/folders/1U3I35VDd7sthLTg9QCQzMe5yfq4oRuyy?usp=sharing

5è: https://drive.google.com/drive/folders/1sqVP0Q8Z2jGpCES1KLqLk1lltiboWShv?usp=sharing

6è: https://drive.google.com/drive/folders/1v9wSD__moYlBTRl9vrY7sSBRQZhnTLSm?usp=sharing

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>