INFANTIL: EL JOC SIMBÒLIC COM ESPAI D’APRENENTATGE

A la nostra escola dediquem cada tarda del dilluns i del dimecres als espais d’aprenentatge. Un d’aquests espai és l’anomenat espai de joc simbòlic on, els nens i les nenes d’I3, I4 i I5, poden imitar les accions de la vida quotidiana del món dels adults. Els beneficis d’aquest tipus de joc, que sorgeix al voltant dels 2 anys, són entre d’altres:

• Afavorir el desenvolupament del llenguatge, ja que els infants verbalitzen constantment mentre juguen, tant si estan sols com acompanyats.
  • Afavoreix la motricitat.
  • Contribueix a desenvolupar-se emocionalment.
  • Contribueix a assumir i acceptar certes normes, sobretot quan es comparteix el joc amb altres infants.
  • Els ajuda a comprendre i assimilar el seu entorn.
  • Ajuda a recrear situacions que no poden fer en la vida real.
  • Poden comprendre millor el món dels adults.
  • Afavoreix la socialització.

Al llarg d’aquest curs els alumnes d’infantil han pogut gaudir dels següents jocs:

• La festa (fotos):

ÀLBUM JOC LA FESTA

• La barbacoa (fotos):

ÀLBUM JOC LA BARBACOA

• La zona d’obres (fotos):

ÀLBUM JOC LA ZONA D’OBRES

• El forn de pa (fotos):

ÀLBUM JOC EL FORN DE PA

Com va dir, el conegut pedagog italià FRANCESCO TONUCCI:

«Jugar per un infant és la possibilitat de retallar un trosset del món i manipular-lo, sol o acompanyat d’amics, sabent que on no pugui arribar ho pot inventar».

#ADNprim