EXPERIMENTEM…

Una de les altres novetats d’aquest curs ha estat incloure una sessió setmanal dins l’horari de Primària anomenada “EXPERIMENTA”, per tal de potenciar d’una manera dinàmica i lúdica l’àrea de Medi natural, social i cultural i, de manera més específica, els sabers inclosos dins la Cultura científica.

Com ens organitzem?

Les sessions tenen una durada aproximada de 90 minuts, i dins l’horari es concreten en:

  • Comunitat de mitjans: Divendres de 15:00 h a 16:30 h
  • 4t i 5è: Divendres d’11:00 h a 12:30 h
  • : Dimarts d’11:00 h a 12:30 h

Els grups de treball són heterogenis i estan formats per un nombre d’infants equilibrat de cadascun dels nivells. En el cas de 6è, els grups estan formats per infants de 6è A i B.

Cadascun dels grups és d’uns 10-12 infants aproximadament i inicien les sessions amb un dels docents. Cada setmana els grups roten, de manera que, en acabar la roda, tots els grups han d’haver realitzat  les propostes de cada docent.

Dins de cada grup es formaran “EQUIPS D’INVESTIGACIÓ”, formats per uns 4 infants.

Les evidències del procés seran recollides en un DOSSIER D’APRENENTATGE que possibilita que cadascú faci les seves aportacions en funció dels seus interessos i competències.

En el cas de la Comunitat de mitjans, cada Equip d’investigació comparteix un únic dossier. A partir de 4t, tot i que tenen un dossier d’equip compartit, cadascun dels infants s’encarregarà de recollir les conclusions de cada experiment en la seva pròpia fitxa.

Una de les sessions es portarà a terme al laboratori, una altra a l’hort (en el cas dels mitjans) i, la resta, es faran a les aules. Als docents que porten a terme les sessions a les aules se’ls facilitarà una capsa amb el material necessari, així com el full de la programació, els fulls guia dels experiments i els dossiers.

La primera sessió serà introductòria, és a dir, es destinarà a explicar el funcionament de les mateixes, així com a consensuar les normes bàsiques de seguretat. També es pot fer una iniciació als passos del mètode científic.

A partir de la segona sessió, comencem amb una roda de “microexperiments” inicials que permeten l’alumnat familiaritzar-se amb el mètode científic i iniciar-se en la formulació d’hipòtesis.

#ADNprim

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>