3r: SORTIDA AL MUSEU DE LA VIDA RURAL

El dia 8 de maig, els alumnes de 3r van gaudir d’un dia molt interessant, ja que van visitar el Museu de la Vida Rural de l’Espluga de Francolí, on es van endinsar a la realitat dels nostres avantpassats quan treballaven al camp, quan ningú sabia encara què era la tecnologia, tot es reciclava i es consumia producte de proximitat. La visita al museu es va complementar amb dos tallers.

Taller 1: “Conreant futur”. Es parteix d’una sèrie de preguntes, com ara: Com vivien els nostres avis i besavis pagesos? Com treballaven la terra? D’on venia el que menjaven i d’on ve ara? Coneixerem la feina i la vida de les famílies pageses centrada en dos conreus: el blat i l’olivera i veurem la transformació d’aquestes matèries primeres en farina i oli, elements centrals de la nostra dieta mediterrània. Es descobreixen quines eines i estris utilitzaven els pagesos per cultivar la terra i produir el seu aliment, recuperant els valors imprescindibles que regien la seva vida i feina: l’esforç, l’estalvi, la previsió, el no llençar res… i, sobretot, el fet de tenir cura de la terra, allò que els garantia la seva subsistència. Es visita l’hort del museu per tal de conèixer en viu els principis de l’agricultura ecològica, els productes de temporada i aprenent, d’una manera divertida, com traduir aquests coneixements a la pràctica del nostre dia a dia. Es fa l’activitat de crear 4 personatges (un per cada estació de l’any) seguint la idea de l’artista italià Arcimboldo.

Taller 2: “Nendo Dango”. L’alumnat aprèn a fer unes boles d’argila que s’omplen de llavors i es poden plantar a casa. La tècnica es diu Nendo Dango, desenvolupada pel japonès Masanobu Fukuoka, qui la va inventar com a mètode contra la desforestació i avui en dia molts pagesos l’utilitzen per millorar la productivitat dels seus cultius.

Amb aquest dia tan interessant, els infants de 3r van reforçar els sabers de medi social i natural que s’han anat treballant durant el curs.

Aquí teniu les fotos de la sortida (Cliqueu a sobre de les imatges per obrir l’àlbum):