La taula de llum és un recurs educatiu que considera la llum com un element que afavoreix el desenvolupament de múltiples habilitats en els infants. Quan la superfície s’il·lumina, aquesta transforma els materials i elements que s’hi apliquen, tot donant-los noves propietats, i l’infant descobreix les ombres i experimenta amb els canvis que produeix la llum quan aquesta interactua amb els diferents elements, gràcies a la seva condició de transparència.
Es poden utilitzar a través de propostes lliures, amb diferents materials per afavorir l’observació, l’atenció, l’experimentació i el descobriment, tot treballant continguts relacionats amb la lectoescriptura, el llenguatge matemàtic, les ciències, l’art, etc. ja que és un recurs obert a la imaginació i té un enfocament globalitzat, atenent la diversitat d’interessos i necessitats d’aprenentatge de tots els infants.
Les finalitats pedagògiques de la taula de llum es troben en:
➢ Afavorir la curiositat
➢ Promoure la concentració i l’atenció
➢ Fomentar la creativitat i el pensament creatiu
➢ Promoure la sorpresa
➢ Potenciar l’estimulació sensorial
➢ Desenvolupar el pensament lliure
➢ Treballar la coordinació
➢ Promoure el desenvolupament de la motricitat fina
Tenint en compte la transversalitat de la taula de llum, a través d’aquesta, els infants poden descobrir lletres i paraules, números, podran fer construccions, experimentar amb diferents textures i colors, fer descobertes i compartir amb els companys uns moments de concentració, creativitat, imaginació i emoció, en un entorn agradable i amb materials que convidin a experimentar amb tots els sentits.
Carla