El pati és l’espai de lleure principal de l’escola on els infants tenen accés durant la jornada escolar. Aquest espai és essencial pel desenvolupament dels infants i pel procés d’ensenyament – aprenentatge, ja que es fomenta el moviment, el joc, les relacions socials i l’experimentació.
En el nostre pati disposem de diferents espais pensats perquè tots els infants tinguin cabuda i per fomentar diferents habilitats i capacitats. Concretament tenim:
- Sorral: una zona d’experimentació on els infants poden explorar diferents textures i consistències, desenvolupar la seva imaginació a través del joc, fomentar la cooperació i les relacions socials i treballar la motricitat fina i la coordinació òcul-manual. Per fer-ho comptem amb diversitat de materials com galledes, pales, motlles, coladors, carretons…
- Rocòdrom i tobogan: dos espais on es despleguen les habilitats motrius dels infants (l’equilibri, la força, la coordinació, els desplaçaments…).
- Caseta i tren: una zona de joc simbòlic on els infants poden imitar diferents accions de la vida quotidiana. En aquest espai fonamentalment es desenvolupa la imaginació dels alumnes i les habilitats socials per poder compartir l’estona de joc.
- Pissarra: un element on fomentar la creativitat dels alumnes. És un espai de joc més tranquil, oferint així diverses tipologies de joc.
- Bibliopati: una zona gestionada pels alumnes de cicle superior que venen a explicar contes als infants que vulguin participar d’educació infantil. També és un espai més tranquil.
- Panell sensorial: on els infants poden experimentar amb diferents materials proposats.
A banda d’aquestes zones diferenciades, tot el pati provoca nous aprenentatges i col·labora en el desenvolupament integral i harmònic dels infants.
Andrea Garcia