Matemàtiques competencials Innovamat

mates-manipulatives2INNOVAMAT: QUÈ ÉS?

Amb el projecte Innovamat, que treballem a tota la primaria, apostem per un aprenentatge competencial i amb sentit didàctic dels conceptes matemàtics.

L’aula de matemàtiques ha de ser un entorn inspirador que el convidi a aprendre i a desenvolupar tot el seu potencial. I per aconseguir-ho serà clau:

➕ Fomentar la reflexió, la creativitat i l’amor per les matemàtiques.

➕ Respectar els diferents ritmes d’aprenentatge dels nens i les nenes.

➕ Donar valor als processos matemàtics: resoldre problemes, raonar, connectar, comunicar-se i representar, sense oblidar els continguts.

COM TREBALLEM LES MATEMÀTIQUES??

Innovamat és una metodologia per emocionar, estimular i motivar a l’alumnat en l’àmbit matemàtic. Els materials posen a l’infant al centre del seu propi procés d’ensenyament-aprenentatge i li permeten desenvolupar l’autonomia i el pensament crític. Es treballa amb material manipulatiu i tauletes digitals de forma individual, respectant el ritme d’aprenentatge de cada infant.

Construcció del coneixementmates-manipulatives

Partint del diàleg matemàtic i la manipulació, aconseguim que els infants aprenguin els continguts i desenvolupin la seva competència matemàtica.

1. Introduïm
Presentem els conceptes mitjançant preguntes i el joc. Generem situacions que desperten la seva curiositat i les ganes d’aprendre.

2. Desenvolupem
Aprofundim en les estratègies mitjançant el diàleg i la manipulació. Fomentem el descobriment i l’intercanvi d’experiències.

3. Enregistrem
Deixem constància per escrit i de forma individual de les estratègies descobertes mitjançant activitats que incentiven el seu ús.

Pràctica sistemàtica

Amb l’ajuda de l’aplicació Innovapp els i les alumnes posen en pràctica i consoliden el coneixement adquirit durant les dinàmiques de construcció del coneixement.

Adaptativa

Permet que cadascú practiqui al seu ritme i en funció de la seva evolució.

Gamificada

Motiva l’alumnat, que construeix el seu propi món de fantasia.