Què fem?

Partint d’aquesta idea transformadora del famòs pedagog Loris Malaguzzi, l’Escola Salvador Espriu es defineix com una escola en constant procés innovador que afavoreixi una escola viva i activa.

Per aconseguir-ho prioritzem les metodologies competencials, globalitzades i motivadores:

✔ Racons
✔ Ambients d’aprenentatge
✔ Treball per projectes
Matemàtiques competencials
✔ Situacions d’aprenentatge
✔ Projectes Internacionals
✔ Projectes transversals d’escola com:
🎙 Ràdio escolar
⛵ Vela
🍽 L’olla a taula

Totes les metodologies que s’apliquen a l’aula tenen en comú els següents punts:

El protagonista de l’aprenentatge és l’infant: cada infant és únic i la diferència cal ser respectada i entesa com quelcom enriquidor. Respectant el ritme individual i el bagatge de cada infant podem donar millor resposta a les seves necessitats i, per tant, millorem el procés d’ensenyament-aprenentatge.

El joc com a recurs didàctic: El joc permet desenvolupar facultats a nivell cognitiu, físic, afectiu i social que parteixen de l’espontaneïtat i de la naturalesa infantil. A través del joc s’experimenten vivències i experiències reals on els infants són els principals protagonistes, moltes vegades en interacció amb d’altres infants, i els ajuda a descobrir-se a si mateixos, als altres i al món que els envolta.

Aprenentatge actiu: l’infant és actiu per naturalesa, per tant, la metodologia de l’educació infantil i primària  ha d’afavorir en tot moment la seva activitat, ja que és una de les fonts principals del seu aprenentatge i desenvolupament.

Inclusió: Cal acollir i celebrar  la diferència com un dret de l’infant, adaptant l’aula i les activitats a les diferències individuals que presenta l’alumnat.

Ambient educatiu acollidor: el centre i l’aula ofereixen un clima de seguretat en què l’alumnat se senti acceptat i valorat. Cal subministrar experiències que facilitin l’expressió i comunicació dels sentiments, pensaments i emocions. Hem d’afavorir l’intercanvi comunicatiu, la capacitat de decidir i anar fomentant una autoestima positiva en els alumnes.

Ús de la tecnologia: educar en els recursos digitals i ensenyar a fer un ús útil i segur de la tecnologia és un eix transversal de la nostra escola. La tecnologia integrada dins les activitats d’aula és una eina bàsica per l’aprenentatge que ens ajuda, ens motiva i ens obre una finestra al món actual.

Escola Erasmus: l’aprenentatge d’una llengua estrangera, l’educació multicultural i la cooperar internacional és un dels pilars del projecte de centre. Per això, els infants aprenen anglès des de P3 i cada curs es posen en marxa projectes internacionals que afavoreixen la mobilitat i la cooperació amb centres de tota Europa.

Escola Verda: som un centre educatiu compromès amb la sostenibilitat que treballa per fomentar una educació ecosocial que transformi el centre educatiu i el seu entorn.

Així doncs, l’objectiu principal de la nostra escola és oferir una educació de qualitat que afavoreixi el creixement personal del nostre alumnat en el seu procés de socialització i individualització, desenvolupant al màxim les seves capacitats i competències, esdevenint així ciutadans i ciutadanes responsables, compromesos, crítics i actius envers la societat. En aquest procés és necessària la implicació de tota la comunitat educativa i, per això, som una escola oberta al món: les famílies, els docents, l’alumnat, altres institucions i els agents de la comunitat.

Volem formar infants competents per a la vida, amb una mentalitat de creixement que els permeti ser creatius i entendre les dificultats com a reptes a treballar. Infants feliços i crítics, capaços de viure en societat i de millorar el seu entorn. Infants que somiïn, amb il·lusions, opcions i curiositat.