Salut

MEDICAMENTS

Com a normativa els/les mestres no estan autoritzats per administrar cap medicament.

• Sempre que sigui imprescindible fer-ho en horari lectiu, cal que s’aporti un informe mèdic on consti el nom de l’alumne, el nom del medicament que ha de prendre i la pauta d’administració. Així mateix, les famíles han d’aportar una autorització on es demani l’administració del medicament prescrit d’acord amb les pautes que constin en l’informe esmentat i se n’autoritzi der-ho als mestres del centre.

POLLS

El poll del cap és un insecte que viu entre els cabells i s’alimenta de la sang que xucla de la pell del cap en picar les persones. Es reprodueix ràpidament, cada femella posa de cent a tres-cents ous anomenats llémenes, i s’escampa amb facilitat, sobretot en nens i nenes en edat escolar. Els polls no volen ni salten, es transmeten per contacte físic directe entre els caps i amb l’ús compartit de qualsevol material que pugui estar en contacte amb uns cabells infectats, com ara pintes, raspalls, gorres, bufandes, tovalloles o coixins.

Com es poden detectar?

Els polls es poden veure amb facilitat amb una bona il·luminació i separant els cabells per tal d’inspeccionar el cuir cabellut. Tenen uns 2 mm de longitud, són de color grisenc i no tenen ales. Les llémenes estan enganxades a la base dels cabells i són de color blanc groguenc. Es recomana iniciar la inspecció per la zona de darrere les orelles i la nuca. Els signes i símptomes principals d’una infecció per polls són: picor persistent al cap, petites protuberàncies vermelles al cuir cabellut o al coll, presència de llémenes enganxades a la base dels cabells que són difícils d’extreure i de color nacrat, sensació de formigueig al cap.

Mesura de prevenció per no agafar polls:

Cal prendre una sèrie de mesures higièniques per prevenir els polls:

• Rentar amb freqüència el cabell: dues o tres vegades per setmana.
  • Pentinar-los diàriamentels cabells. Netejar les pintes i els raspalls sovint.
  • Evitar compartir els estris de neteja personal.
  • Hem d’agafar l’hàbit de revisar el cap dels nens i nenes, especialment darrera de les orelles, el clatell i el serrell.
  • El millor mètode és raspallar els cabells o passar una pinta de pues fines sobreun drap blanc.
  • El tractament només és per una infestació, no com a mètode de prevenció.
Comunicació a l’escola

Sempre que es detectin polls s’haurà de comunicar a l’escola.