Menjador escolar

La nostra escola compta amb cuina pròpia a l’edifici Salvador Espriu. El menjador està gestionat per L’AFA juntament amb TENO, una empresa catalana amb més de 25 anys d’experiència en la gestió de serveis de cuina i lleure de menjadors escolars.

Què oferim?

🍽 Una cuina basada en la qualitat a partir d’un producte de proximitat, de temporada i ecològic.

🍽 Espais i franges horàries diferenciades pels infants de diferents edats. D’aquesta manera es poden atendre millor les necessitats de l’alumnat, amb grups més reduïts.

🍽 Un projecte pedagògic que fomenta l’adquisició d’hàbits i el desenvolupament d’actituds responsables a partir d’una educació viva i activa a l’espai del menjador.

Projecte L’Olla a taula

Aquest projecte consisteix en deixar que els infants es serveixin directament d’una safata posada a la taula.

L’objectiu del programa és doble:

1. Es vol respectar els senyals innats d’autoregulació de l’alimentació deixant que l’infant mengi seguint la seva sensació de gana i sacietat.
  2. Permet a l’infant assimilar de manera natural els hàbits de comportament a taula.
Com funciona?

En primer lloc, nens i nenes paren taula destriant els utensilis adients segons el menú del dia. A continuació el monitor/a serveix les olles o recipients amb el primer plat.. Tot respectant el torn de servir-se, cada infant s’omple el plat segons la seva sensació de gana i sacietat, sempre sota la supervisió i ajuda de l’equip de monitoratge, que és l’encarregat de fer l’acompanyament al llarg de tot el servei i comprovar que tots els infants se serveixen i dinen correctament