Treball per projectes

QUÈ ÉS?

El treball per projectes és una metodologia globalitzada  en la qual l’alumnat adquireix coneixements i habilitats treballant durant un període prolongat de temps per investigar i respondre a una pregunta, problema o repte autèntic, atractiu i complex.

Aquesta metodologia permet que els alumnes posin en pràctica els seus coneixements de manera autònoma i s’involucrin en el propi aprenentatge, construint-lo de manera activa.

PER QUÈ?

🔎 Foment de l’autonomia de l’alumnat. Aprenen a ser competents i resoldre els reptes que se’ls plantegen.

🔎 Infants actius en el seu procés d’aprenentatge. S’impliquen en el que estan treballant i són ells els que guien el seu propi aprenentatge.

🔎 Aprenentatge significatiu. Els infants van encaixant els continguts formant una xarxa de coneixements.

🔎 Treball interdisciplinari. Adquirim continguts de diferents àrees de forma competencial.

🔎 Inclusió. Cal acollir i celebrar  la diferència com un dret de l’infant, i amb els projectes atenem millor les necessitats individuals de cada infant.

🔎 Desenvolupament de la competència digital fent ús pràctic de la tecnologia.

🔎  Treball cooperatiu. Els infants treballen conjuntament  per resoldre els reptes que se’ls van plantejant. Milloren capacitats com la resolució de problemes i l’organització de les tasques.

ELS PROJECTES A L’ESPRIU

A la nostra escola combinem el treball per projectes amb altres metodologies com els racons, els ambients, les capses d’aprenentatge i projectes transversals com la ràdio. El treball per projectes l’apliquem des d’educació infantil fins als darrers cursos de primària. Per fer-ho, partim dels interessos dels nens per treballar globalment continguts de diverses àrees.