QUÈ ÉS?
El treball per projectes és una metodologia globalitzada en la qual l’alumnat adquireix coneixements i habilitats treballant durant un període prolongat de temps per investigar i respondre a una pregunta, problema o repte autèntic, atractiu i complex.
Aquesta metodologia permet que els alumnes posin en pràctica els seus coneixements de manera autònoma i s’involucrin en el propi aprenentatge, construint-lo de manera activa.
PER QUÈ?
🔎 Foment de l’autonomia de l’alumnat. Aprenen a ser competents i resoldre els reptes que se’ls plantegen.
🔎 Infants actius en el seu procés d’aprenentatge. S’impliquen en el que estan treballant i són ells els que guien el seu propi aprenentatge.
🔎 Aprenentatge significatiu. Els infants van encaixant els continguts formant una xarxa de coneixements.
🔎 Treball interdisciplinari. Adquirim continguts de diferents àrees de forma competencial.
🔎 Inclusió. Cal acollir i celebrar la diferència com un dret de l’infant, i amb els projectes atenem millor les necessitats individuals de cada infant.
🔎 Desenvolupament de la competència digital fent ús pràctic de la tecnologia.
🔎 Treball cooperatiu. Els infants treballen conjuntament per resoldre els reptes que se’ls van plantejant. Milloren capacitats com la resolució de problemes i l’organització de les tasques.
ELS PROJECTES A L’ESPRIU
A la nostra escola combinem el treball per projectes amb altres metodologies com els racons, els ambients, les capses d’aprenentatge i projectes transversals com la ràdio. El treball per projectes l’apliquem des d’educació infantil fins als darrers cursos de primària. Per fer-ho, partim dels interessos dels nens per treballar globalment continguts de diverses àrees.