Ja és nadal 2017

Just després d’haver viscut a les 17:28 del dijous 21 de desembre, l’instant màgic on les energies de la nit i el dia s’aturen, per capgirar les seves harmonies, i tornar a deixar pas a que els dies es tornin a allargar (el Solstici)… ens preparem per enfilar el darrer dia d’escola de l’any 2017.

Lluny queda ja aquell dilluns dia 9 de gener de 2017, on ens retrobàvem després d’uns dies de vacances i d’haver estat a casa, en família i amb la ressaca de la màgia del nadal… Podeu fer memòria per veure tot el que hem viscut i passat en aquests gairebé 365 dies i 1/4 (una volta al Sol). O bé recuperar alguna foto d’aquells darrers dies de 2016 o aquests primers de 2017, per veure que moltes coses han canviat, altres estan iguals, les valoracions de si millor o pitjor, les haurà de fer cadascú i totes seran valides, però us animo a deixar una darrera valoració sempre que sigui bona, per tal que quedi un últim pensament positiu a partir del qual proposar-se nous reptes, objectius i il·lusions pel 2018 que vindrà.

És curiós com aquestes dates unifiquen pràcticament tot el món, i siguis a l’indret de la terra que siguis, et trobaràs alguna de les coses típiques del Nadal, torrons, gorros de pare Noël, per més inversemblant que sigui. De fet, per a mig planeta, els de l’hemisferi Sud, que viuen per sota de l’equador, tot això és ben estrany. Ara allà és estiu, fa caloreta i això també fa que malgrat i esperin al Pare Noël en xancletes, també hi hagin altres tradicions.

A l’escola també tenim algunes tradicions pròpies com la Proposta de llibres per nadal del Jaume Centelles, o una molt bona història que sempre ens agrada compartir amb les famílies per donar resposta a la sempre difícil pregunta : El Reis Mags són de veritat?

També és tradició a la tornada, fer “la tarda de les joguines” on cada alumne pot portar una joguina de casa, nova o no, però que sigui resistent i no electrònica, per jugar i compartir amb els companys i companyes aquella tarda. Els alumnes de P3, P4 i P5, faran la tarda de la joguina el dilluns dia 8 de gener de 2018. Els alumnes de primària la tarda del divendres 12 de gener de 2018.

Ens veiem a la tornada el dia 8 de gener de 2018, una mica més savis, una mica més expertes, potser una mica més “en forma” i esperem que posats a desitjar, amb piles recarregades com si fossin noves, i molt feliços pel viscut i per tornar a estar junts de nou.

Esperem i desitgem que tingueu molt bones festes i que pugueu gaudir d’aquests dies.

L’equip de mestres de l’escola.