PROJECTE DE CINQUÈ: ELS PAÏSOS

Benvolgudes famílies,

Els alumnes de 5è hem començat a treballar els projectes. El primer dia vam escollir el tema sobre el qual volíem investigar i aprendre: ELS PAÏSOS DEL MÓN

I com ho vam fer?

Ens vam dividir per grups i cada grup va pensar una proposa sobre allò que li encuriosia i tenia interès per aprendre. Seguidament cada grup va exposar la seva idea, amb arguments per tal de convèncer als seus companys i companyes de què la seva proposta era la més interessant. Finalment, els països del món va ser la temàtica més votada per tots i totes.

.

Un cop escollit el tema, van sorgir preguntes molt interessants:

– Com són les cases? I les escoles?

– Quina religió practiquen?

– Quines festes es celebren?

– Com escriuen?

– Quina temperatura hi ha?

– Quina aparença tenen?

– Que hi ha a baix d’un país?

– Com vivien abans?

– Quin nivell de contaminació tenen?

– Quina diferència horària hi ha entre països?

Després de conèixer les nostres inquietuds i curiositats envers el nostre tema, ens vam dividir en grups i cada un d’ells va escollir el país que volia investigar. Finalment els deu països escollits van ser:

CANADA  –   BRASIL  –   JAPÓ  –   AUSTRÀLIA  –   ITALIÀ  –   XINA  –   MÈXIC  –   EUA  –   TAILÀNDIA  –  EGIPTE

Durant aquestes dues darreres setmanes, hem començat a conèixer  la situació geogràfica del nostre país escollit i a partir d’aquí hem creat les diferents banderes per decorar la classe, amb l’ajuda de la Ruth.

I això només és el principi, encara ens queda molt per investigar i seguir aprenent!!

Hem après moltes coses interessants del nostre país. Hem buscat informació a llibres, internet… i el que més ens va agradar va ser quan van venir, dues mares, que fan de guies turístiques i ens van explicar moltíssimes curiositats, que mai ens hauríem imaginat.

La Ruth ens va ensenyar a fer infografies. Mai havíem escoltat aquesta estranya paraula i ara n’hem fet una del nostre país.

Aquesta darrera setmana ha vingut una noia mexicana i ens ha explicat costums divertides i fets curiosos de Mèxic.

Hem tancat el nostre projecte amb una exposició per a les famílies. Estàvem molt nerviosos. Teníem ganes de poder-los mostrar tot el que havíem après.

Esperem que us hagi agradat. Nosaltres hem estat molt contents i ens ho hem passat molt bé!