UN ARBRE VERMELL IL.LUMINA ALS NENS I NENES DE CINQUÈ

Des de la biblioteca escolar busquem fomentar els hàbits lectors entre els nostres alumnes, per això l’altre dia vam realitzar una sessió on vam treballar amb un àlbum il·lustrat anomenat El árbol rojo de Shaun Tan.

De la mateixa manera que la lectura de textos és fonamental pel desenvolupament dels infants, també ho és la capacitat per poder analitzar imatges o il·lustracions, i els nostres alumnes de 5è van demostrar que són tots uns experts en la matèria. El tractament de les emocions també va estar present en una sessió que es va dividir en tres fases:

• Lectura cooperativa de l’obra en petits grups de tres alumnes

• Narració de l’obra per part d’un mediador mitjançant recursos audiovisuals.

• Tertúlia literària on vam analitzar col·lectivament l’obra i vam parlar sobre els sentiments que despertava en els alumnes.

Gerard Carrasco i Sara Gené