6è PROJECTE: DESCOBRIM ELS BARRIS DE BARCELONA A TRAVÉS D’ESCULTURES

Aquest primer trimestre, les i els alumnes de 6è estan treballant els districtes i els barris de Barcelona, a través de la tria i estudi d’una escultura.

Barrejant els dos cursos de sisè, hem creat 10  grups de 5 membres, com marca l’expert Pere Pujolàs i Maset, mirant de fer-los equitatius segons les diverses qualitats de l’alumnat (a plàstica, llengües, presentació, cerca…).

D’aquesta manera cada grup ha d’estudiar un districte amb els seus corresponents barris i història.

A més, com és un aprenentatge globalitzat, han de cercar les dades per poder fer una gràfica de població, superfície i densitat del seu districte per extreure unes conclusions.

Per ampliar informació, hem organitzat una xerrada a l’escola amb una arquitecta de l’ajuntament de Barcelona, que va venir el divendres 25 d’octubre a la tarda.

Cada membre del grup ha triat una escultura de la seva zona i l’ha localitzat al mapa. També han realitzat un estudi  (autor, material, ubicació, temàtica, etc.) i han d’elaborar una maqueta on es valorarà la part artística.

Ara estan enllestint les presentacions de power-point  que hauran de fer davant els seus companys/companyes i mestres, per poder transmetre els coneixements treballats i assolits.

Aquí us deixem l’enllaç per poder veure les instantànies