INFORMACIONS IMPORTANTS PER A LES FAMÍLIES

Benvolgudes famílies, podeu consultar totes  informacions importants per al curs 2020-2021 en l’apartat documents de centre.

PROPOSTES P3 DEL 4 AL 8 DE MAIG

Hola Tortugues!!! Com esteu?
Imaginem que molt contentes perquè ja podeu començar a sortir de casa.
Recordeu que és molt important fer cas de les indicacions de seguretat que cal prendre!
Moltes gràcies per la quantitat de fotos que estem rebent!
Les anirem publicant poc a poc!!! Aquí en teniu una petita mostra més:

Ara us presentem les propostes per aquesta setmana!!!
Esperem que us agradin 🙂

PROPOSTA 1

PROPOSTA 2

 

PROPOSTA 3

 

ENDEVINA, ENDEVINALLA…

 

PROPOSTA PER TOTA LA FAMÍLIA!!!

PROPOSTA PER AJUDAR A CASA

 

I RECORDEU: PER LA PROPERA SETMANA…

 

I COM NO,TAMBÉ US DEIXEM LES PROPOSTES DE LA PATRI, L’ÀNGELA I L’ISAAC!!!

 

ANGLÈS

 

MÚSICA

FES UNA MARACA AMB ROTLLOS DE PAPER DE WC. PER SABER COM ES PODEN FERCLICA  A SOBRE LA IMATGE:

 

PSICOMOTRICITAT / EDUCACIÓ FÍSICA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROPOSTES P5 DEL 4 AL 8 DE MAIG

HOLA GORIL·LES

JA HA PASSAT UNA ALTRA SETMANA!!!   MOLTS DE VOSALTRES ENS ESTEU FENT ARRIBAR FOTOS I VÍDEOS TREBALLANT I POSANT EN PRÀCTIQUES ALGUNES DE LES PROPOSTES DE CADA SETMANA. US HEM DE FELICITAR PER TOTA LA FEINA QUE ESTEU FENT A CASA!!!  ENS ENCANTA REBRE ELS VOSTRES MISSATGES!!!  AQUESTA SETMANA US COMPARTIM MÉS REPTES I RECOMANACIONS PER A QUE SEGUIU BEN ENGRESCATS.

BONA SETMANA I CUIDEU-VOS MOLT!!!

PROPOSTA 1

PROPOSTA 2

PROPOSTA 3

PROPOSTA 4

PROPOSTA 5

PROPOSTA 6

ENDEVINALLA

ESCOLTA L’ENDEVINALLA!!!

 

PROPOSTA D’ANGLÈS DE LA PATRÍCIA

PROPOSTA DE MÚSICA DE L’ÀNGELA

PROPOSTA D’EDUCACIÓ FÍSICA/ PSICOMOTRICITAT

 

 

 

ACTIVITATS DE 6è DEL 4 AL 8 DE MAIG

Bon dia víkingues i víkings, ja estem al maig i queda menys per acabar el curs. Aquesta setmana estaria bé aprofitar per fer un repàs per la geografia aprofitant que tenim a la classe famílies de diferents països. Us proposo mirar atentament el mapa dels diferents continents i trobar tots els països de la classe. Us recordo quins són: Espanya, Marroc, Algèria, Pakistan, Geòrgia, Perú i Equador. També podeu aprofitar per trobar els països nòrdics, d’on provenen els víkings i les víkingues que hem estudiat aquest curs.

No oblideu seguir l’Horari ENS QUEDEM A CASA de dilluns a divendres i fer els deures setmanals. Per cert, aquests últims els trobareu cercant els mars: català a bord d’un Drakkar; castellà a una illa misteriosa; matemàtiques a un dels mamífers aquàtics més intel·ligents que existeixen; les propostes de la Yesenia (yeseniacortes@emarquina.cat) a una estrella de mar ; l’anglès (patriciagil@emarquina.cat) a un ant del Canadà ;  la música i plàstica (angelamarti@emarquina.cat) a la clau de sol; i l’educació física (isaac@emarquina.cat) a un noi que practica surf. L’Isaac us deixa aquest missatge: “Animeu-vos a fer aquest repte de percussió corporal. Enviu-me un vídeo de vosaltres fent el ritme”.

També us deixo un apartat que he titulat “Aula d’Acollida”, a l’Oceà Pacífic. Són activitats per repassar el català que us aniran molt bé a tots i totes. Quan les feu em comenteu pel correu quina us ha agradat més…

Per últim,  us deixo més sessions sobre astronomia que ens ofereix @explora 360 per a tots vosaltres. Podeu veure els seus vídeos, primer clicant a la noia del flotador de l’Oceà Pacífic i després clicant al noi del flotador de l’Oceà Atlàntic. Els més treballadors i treballadores em podeu enviar en un word una redacció de tot allò que heu après.

Cliqueu al víking per arribar-hi…

Us recordo el meu mail, com acostumo a fer: albertmiranda@emarquina.cat

Fins aviat,

Albert

Projecte BONGOH

Bona tarda a tots i totes. Des de l’arxipèlag BONGOH en Rodaminah acaba de penjar l’última activitat del curs. Vol saber si ens quedem a la nostra illa G o volem tornar a les nostres cases, i el per què triem una cosa o l’altra.  Per tal de fer-ho tots i totes junts us convido a participar-hi. Em podeu escriure al meu correu directament explicant les raons per les quals voleu tornar a casa o us voleu quedar a l’illa…, o bé podeu fer un redactat en un word i m’ho envieu. Jo agafaré totes les vostres respostes i d’aquí em faré una amb les vostres idees. Espero que us sembli  bé.

Espero les vostres aportacions per posar punt i final a aquest bonic viatge del BONGOH.

Cliqueu a la imatge per anar al blog i llegireu l’últim missatge d’en Rodaminah.

 

 

El meu correu: albertmiranda@emarquina.cat

Fins aviat,

Albert

 

DANSA ARA

Hola nens i nenes de segon! El día 29 cap a les 18 es realitzarà el programa del Dansa Ara, en el canal Betevé. Recordeu que la dansa que ballarem serà la de “Mambo”. Espero que us animeu tots i totes, ja què serà un… Llegeix més»

PRIMERES SORTIDES D’INFANTS AL CARRER

Hola Famílies!!!

Com esteu? Ahir, va ser un dia molt especial! Després de més de 40 dies vau poder sortir amb els vostres fills/es al carrer!! Amb quines emocions i sentiments us vau trobar? Por, enyorança, alegria, eufòria, incredulitat… Aquestes són útils i necessàries i responen a la situació d’estat d’alarma que estem vivint.

Hi ha una por social, provocada per la situació de la pandèmia del Covid-19 i tot i que la situació està millorant, ara, el repte és perdre la por sense distanciar la prudència. Com ho podem fer? El psicòleg Vicenç Arnaiz fa les següents consideracions:

  1. Ajudar als infants a sortir confiats: És important explicar amb paraules senzilles que és el Coronavirus per a que els infants no s’imaginin el que no és i augmenti la seva angoixa. No és un monstre, no pica ni es menja a ningú. És un virus que ens fa emmalaltir. Respectant les mesures de seguretat, podem sortir al carrer.
  2. Les mascaretes del altres no són una senyal amenaçadora: És important jugar amb les mascaretes abans de sortir al carrer. Els infants pateixen amb els rostres ocults. Així interioritzaran que les mascaretes no amaguen “un dolent”.
  3. Trobar-se altres vianants convé que sigui motiu de festa: Sempre que respectem els 2 metres de distància entre les persones que ens trobem, pensem rituals per saludar a les persones que ens trobem pel carrer! Els infants s’ho passaran bé i tothom serà compensat amb somriures!
  4. Aprofitar per retrobar-se amb els grans moviments: Saltar, córrer, fer equilibris, seguir les juntes entre les rajoles de la vorera, jugar a pica – paret, passar-vos la pilota entre vosaltres… Tots els jocs entre les persones de la unitat familiar són benvinguts! L’esport i el moviment faciliten l’elaboració i la gestió emocional!
  5. Tenir pensat l’itinerari: Cal conversar amb els infants sobre les expectatives. No podem fer ús dels parc, però si utilitzar espais específics per anar en bicicleta, patinet o bé fer ús de la pilota. Sempre a menys d’un kilòmetre de casa nostra!
  6. Una oportunitat per enfortir les xarxes afectives: Els recorreguts poden incloure visites a amics i familiars, uns des del carrer i altres des de la finestra, o bé, mantenint els 2 mestres de distància! Mantenir actives les relacions familiars és una de les claus de la resiliència!
  7. Entusiasme per la cerca i la investigació: Cercar les lletres del nom a les matricules, comptar quants cotxes del mateix color hi ha en el recorregut, veure quins canvis hi ha amb la primavera… són activitats d’aprenentatge que us faciliten la sortida amb els infants!
  8. Aprendre té a veure amb programar i analitzar el succeït: Com he comentat altres vegades, és important seguir uns hàbits i una rutina. Tenir un horari establert ens ajuda a estar orientats, segurs i saber que fer abans i després de la sortida al carrer. (Rentar-nos les mans abans i després, posar la mascareta, posar-nos sabates per sortir i treure-les a l’entrar a casa, etc).

Espero que us siguin útils aquestes recomanacions i gaudiu d’aquesta nova fase de desconfinament! 

En la següent imatge us recordo la normativa establerta per la sortida controlada dels menor a l’espai públic:

No hay ninguna descripción de la foto disponible.

Una abraçada!!!

Èlia

Pd: Us recordo que em podeu escriure a ecarpio4@xtec.cat

PROPOSTES DE P4 DEL 27 AL 30 D’ABRIL

Hola Pingüins!

Me n’alegro que tots estigueu molt bé! Per començar la setmana vull que escolteu una cançó que us agrada molt: “l’aranyeta xica”. Cliqueu la imatge i canteu-la!

Proposta 1:

Us proposo que aneu a la vostra habitació i observeu tot el que hi ha.

Escolliu 5 coses i les escriviu com llit, armari, mirall, coixí, etc. Si us plau feu una foto i ens l’envieu. Ens encantarà veure la vostra lletra!

Proposta 2:

Us recordeu del quadrat? Cliqueu la imatge i veureu un vídeo on n’hi ha molts. Després en podeu dibuixar molts en un full i fer-li una foto.

Proposta 3:

Us recordeu de totes les coses que vau aprendre sobre els pingüins? Cliqueu a la foto i veureu un vídeo per refrescar la memòria. Després podeu fer un dibuix d’un pingüí.

Proposta 4:

Ja som a la primavera, l’estació de l’any on surten les flors i on  comença a fer més calor. Us proposo que cliqueu la imatge i veureu un conte preciós sobre la primavera. Després podeu fer un dibuix del que més us hagi agradat

Proposta 5:

Us han agradat les propostes de ioga? Aquesta setmana us proposo que feu la postura del gos per enfortir les cames i l’esquena. Ànims!! Cliqueu la imatge

Proposta d’anglès:

Proposta de música:

Cliqueu a les imatges per escoltar les cançons

Proposta de psicomotricitat:

El Joc perdut!

Perquè jugueu a casa de forma divertida. Envieu-me una fotografia o un vídeo de com balleu i jugueu!

Ànims pingüins que ho esteu fent molt bé!!!

Molts petons dolços!

Bàrbara i Vero

ACTIVITATS 5è DEL 27 Al 30 D’ABRIL

Hola Alumnes de 5è, com aneu? Ja veig que la gran majoria aneu treballant força. La veritat és que m’agrada molt veure com m’envieu cosetes i així sé de vosaltres.

Deixo el meu mail de nou per qualsevol dubte: ivan@emarquina.cat

En la imatge de més a baix teniu les activitats, aquesta setmana una mica de lectura i comprensió lectora, uns problemes ben fàcils de matemàtiques, una mica de medi molt senzill i unes activitats molt xules d’Anglès i una altra per fer música amb un got a casa.

ACTIVITATS 5è DEL 27 A L´1 DE MAIG   (Cliqueu a la imatge)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A més a més us deixo un video amb una cursa d´orientació d’Educació Física. Feu la cursa d’orientació com s’explica en aquest vídeo i envieu-me una fotografia del vostre mapa (la vostra casa).

També us deixo una activitat de plàstica per saber dibuixar uns ulls amb molt realisme.

Si alguna cosa no la sabeu, no passa res, feu l’esforç i feu el màxim que podeu cadascú

Us  envio una abraçada molt gran. Espero les vostres notícies.

 

PROPOSTES P3 DEL 27 AL 30 D’ABRIL

Hola Tortugues!!! Com esteu?

Nosaltres estem bé i molt contentes de rebre les vostres fotos des de casa!!! Les voleu veure?

Veiem que esteu fent moltes activitats i sabem que us esteu portant molt bé!

FELICITATS TORTUGUES CAMPIONES!!

Aquí us presentem les propostes per aquesta setmana!!!

Hi ha una sorpresa molt especial d’una persona a la que estimeu moltíssim: la Maria. Us ha fet un conte que us encantarà!

Per això heu d’entrar al blog de l’escola on diu MENÚ i clicar al curs P3.

Endavant!!

PROPOSTA 1

PROPOSTA 2

PROPOSTA 3

   

ENDEVINA,ENDEVINALLA…

I AQUESTA SETMANA PODEU AJUDAR A…

I LA PROPOSTA FAMILIAR ÉS…

I PER ACABAR…

L’ANGELA, l’ISAAC I LA PATRI TAMBÉ US ENVIEN LES SEVES PROPOSTES!!

 

PROPOSTA D’ANGLÈS

Cliqueu sobre la imatge per a poder fer la proposta d’anglès:

 

PROPOSTA DE MÚSICA 

Cliqueu sobre la imatge per a poder fer la proposta de música:

PROPOSTA DE PSICOMOTRICITAT

Perquè jugueu a casa de forma divertida. Podeu enviar una foto o un vídeo de com balleu i jugueu! Cliqueu sobre la imatge per a poder fer la proposta de psicomotricitat:

GAUDIU MOLT!

PATRI, ANGELA, ISAAC, SARA, MARIA I MAR.

PROPOSTES P5 DEL 27 AL 30 D’ABRIL

HOLA GORIL·LES !

AQUESTA SETMANA US PROPOSEM UNES ACTIVITATS BEN DIVERTIDES!

NO OBLIDEU DE CLICAR SEMPRE A TOTES LES IMATGES.

AQUESTA SETMANA HEM REBUT ALGUNES FOTOS VOSTRES TREBALLANT O SALUDANT. ENS HA FET MOLTA IL·LUSIÓ VEURE-US!!! 😀

SEGUIU ENVIANT-NOS TOTES LES VOSTRES FOTOS O VÍDEOS!!!

begonagarrido@emarquina.cat

maribelrey@emarquina.cat

PROPOSTA 1

PROPOSTA 2

PROPOSTA 3

PROPOSTA 4

PER ESCOLTAR UNA MICA DE MÚSICA

 

PROPOSTA DE MÚSICA DE L’ÀNGELA

PROPOSTA DE PSICOMOTRICITAT DE L’ISAAC

PROPOSTA D’ANGLÈS DE LA PATRÍCIA

ENDEVINALLA DE LA SETMANA!

Clica la nota de veu per escoltar-la.

GAUDIU DE LA SETMANA I CUIDEU-VOS MOLT!!! 😛

BEGOÑA, ÀNGELA, PATRÍCIA, ISAAC I MARIBEL

 

 

ACTIVITATS 2n DEL 27 AL 30 D’ABRIL

HOLA EXTRATERRESTRES!

Com esteu? Us trobem molt a faltar.
Us enviem una abraçada molt i molt forta i desitgem que estigueu bé.

 CLICA AQUÍ  ➡ PROPOSTES DE 2n DEL 27 AL 30 D’ABRIL

 

També us proposem aquesta activitat tant divertida.
Sabeu què? A Italia que els nens i nenes també es troben confinats a casa seva i van començar una iniciativa molt bonica. Han penjat cartells als seus balcons i finestres amb un missatge molt bonic:

ANDRÀ TUTTO BENNE

Que en català vol dir:

TOT ANIRÀ BÉ

Us animeu a fer el vostre cartell? Podeu enviar les vostres fotografies  al meu correu (lauraperez@emarquina.cat) , ja que ens encantarà veure els resultats!

 

FES LA TEVA ROSA DE SANT JORDI

Aquí teniu una proposta ben senzilla i divertida per fer la vostra rosa de Sant Jordi i a més reciclant un envàs. Aquest any la diada de Sant Jordi serà una mica diferent, però segur que teniu moltes roses per crear i penjar al balcó, a la finestra o a l’habitació. Envieu-nos fotos!!!

 

SANT JORDI

Hola extraterrestres! Com ja sabeu aquest dijous és el dia de Sant Jordi. A l’escola cada any hem fet roses i punts de llibre. Què us sembla si aquest any omplim de roses els balcons i finestres de les nostres cases? Aquí us deixem diferents imatges de com podeu fer-les. Tot i així, hi ha més maneres, sigueu CREATIUS i CREATIVES! Podeu utilitzar qualsevol material que trobeu per casa.

Em podeu enviar el resultat al meu correu, ja que ens encantarà veure els resultats! 🙂

 

 

 

ENGLISH – INFANTIL – 20TH TO 24TH APRIL

Good morning girls and boys!

How are you? Here we have new English activities for this week to keep learning the COLOURS.

Bon dia nenes i nens!

Com esteu? Avui us porto noves propostes en anglès per aquesta setmana per continuar aprenent els COLORS.

Activity 1: Story “Brown Bear, Brown Bear, What Do You See?” -Conte “Brown Bear, Brown Bear, What Do You See?”-

Listen and watch the story. Click the image. – Escolta i mira la història. Clica a la imatge.-

Brown Bear, Brown Bear, What Do You See? Livre audio | Bill Martin ...

Activity 2: Colour hunt -Caça de colors-

After watching the story you have to hunt the colours you have at home. You have some examples here. – Després de mirar el conte has de caçar els colors que tinguis a casa. A continuació tens alguns exemples de com pots fer-lo. –

I See Something Blue - Super Simple Songs Color Scavenger Hunt | Teaching Every Day Category: Experiences A Color Scavenger Hunt Game for Kids! - Oh Joy!

Activity 3: Sing “I can sing a rainbow” & draw. -Canta “I can sing a rainbow” i dibuixa-

Listen the song I Can Sing A Rainbow. Then, draw and paint a beautiful rainbow. Click the image. – Escolta la cançó “I can sing a rainbow”, després dibuixa un preciós arc de sant Martí. Clica a la imatge.-

I can sing a rainbow - BBC Teach

You can send me your pictures doing the activities to patriciagil@emarquina.cat.Podeu enviar-me fotos fent les propostes a patriciagil@emarquina.cat.-

Have fun and enjoy! -Diverteix-te i gaudeix!-