OBJECTIUS (EDC)

Objectius (ECD)

En la visió del centre, tal com es defineix en el projecte educatiu de centre (PEC), queda molt clar que l’ús habitual de les tecnologies ha de ser un dels pilars del centre:

“És un centre actiu, emprenedor, amb visió de futur, que pretén la millora constant del rendiment acadèmic de l’alumnat mitjançant l’ús habitual de les TAC, l’impuls de les llengües estrangeres, de la competència artística i la promoció de les habilitats socials i emocionals i el treball cooperatiu per arribar a ser un referent de qualitat educativa, tenint present en tot moment en el benestar emocional de les persones.”

A partir d’aquesta visió, dels objectius del PEC i de la diagnosi que s’ha realitzat, s’han establert diferents objectius:

OBJECTIUS A PARTIR DE LA DIAGNOSI

1. Definir el desplegament complet de la competència digital de l’alumnat:

1.1 Recollir les activitats relacionades amb la competència digital que es realitzen a cada equip docent.

1.2 Definir la rúbrica d’avaluació de la competència digital per cada nivell.

1.3 Adaptar les programacions d’àmbit o de projectes per incloure activitats per valorar les competències acordades.

1.4 Fer el desplegament curricular de la competència digital (graelles de competències i graus d’assoliment).

2.Crear un sistema unificat i de fàcil accés per a l’emmagatzematge de les activitats d’ensenyament aprenentatge.

2.1 Crear un repositori o biblioteca en línia d’activitats d’ensenyament-aprenentatge.

3.Fomentar la realització d’activitats d’aprenentatge digital què impliquin el desenvolupament de la creativitat de l’alumnat.

3.1 Detectar les activitats d’aprenentatge digital que estem fent actualment i que promoguin la creativitat per part de l’alumnat.

3.2 Realització de trobades trimestrals per compartir experiències d’activitats d’aprenentatge digital que fomentin la creativitat.

4.Millorar la utilització de tecnologies digitals en relació a les pràctiques avaluatives.

4.1 Dissenyar activitats d’avaluació amb tecnologies digitals que incorporin retroalimentació pels alumnes.

4.2 Crear activitats d’avaluació amb tecnologies digitals que permetin que l’alumnat pugui fer observacions constructives sobre el treball dels seus companys o companyes.

4.3 Generar un dossier virtual d’aprenentatge que promogui la reflexió de l’alumne sobre el seu aprenentatge. ( Bloc, Google Sites, WordPress, etc… )

5. Millorar l’acolliment digital de les famílies

5.1 Realitzar sessions  de formació per a famílies noves o de reciclatge per a famílies usuàries actuals del centre. Pla de barris.

TEMPORITZACIÓ I INDICADORS

Desenvolupar una taula amb cada objectiu definit pel 1r , 2n i 3r trimestre.

Recull d’activitats competència digital i degradació competèncial