TRETS D’IDENTITAT
- L’educació té com a fita primordial la formació integral dels alumnes.
- Entenem l’escola com una comunitat educativa dinàmica en la que hi participen tots els seus membres respectant la seva pluralitat.
- Vetllem perquè tot l’alumnat assoleixi les CCBB respectant els diferents ritmes d’aprenentatge.
- Tractem especialment la música com un element enriquidor de comunicació i de coneixement de les diferents cultures.
- Promovem els hàbits de salut i higiene mitjançant l’activitat física i els hàbits saludables.
- Som una escola oberta al barri i integrada amb l’entorn.
- Treballem per afavorir una actitud investigadora mitjançant un treball cooperatiu i competencial.
- Col·laborem amb les institucions, entitats i associacions que participen en el procés educatiu dels alumnes.
- Afavorim l’educació a temps complet, amb el Projecte Integral per a l’Èxit Educatiu (PIEE) garantint una alimentació saludable i unes activitats extralectives de tarda per a tot l’alumnat amb la nostra supervisió i seguiment .
PILARS PEDAGÒGICS / BASES DEL MODEL EDUCATIU
- Volem que l’alumnat que surt de la nostra escola sigui una persona competent, capaç d’utilitzar els aprenentatges i habilitats de manera transversal en diferents situacions. Això implica l’assoliment d’un bon nivell de comprensió, de reflexió i un esperit crític tenint en compte la dimensió social de cada situació.
- Potenciem un aprenentatge que resulti significatiu per a l’alumnat, que sigui útil, actiu i motivador i s’adeqüi a la individualitat de cadascú.
- El respecte mutu, el diàleg, la reflexió, la col·laboració i la solidaritat són les bases del nostre model d’escola.
- Donem importància a la observació directa i fomentem la curiositat.
- Propiciem la flexiblitat a les aules per afavorir el treball en grup i el respecte a les individualitats amb la intervenció de dos docents a l’aula.
- Plantegem diferents situacions d’aprenentatge per afavorir la cohesió del grup i la integració de l’alumnat nouvingut
- Acompanyem l’alumnat durant tot el seu horari escolar, no només durant les hores lectives
OBJECTIUS EDUCATIUS PRIORITARIS
- Desenvolupar les capacitats personals i les habilitats socials per aprendre a conviure en societat, com ara l’estabilitat i l’autoestima, l’esperit crític, i una actitud activa i participativa.
- Facilitar que l’alumnat adquireixi autonomia personal. Fomentar la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones. Adquirir habilitats per mantenir i millorar el clima de convivència, i per prevenir i resoldre conflictes de manera pacífica.
- Afavorir el principi d’igualtat d’oportunitats en educació adoptant mesures que equilibrin les desigualtats que determinats alumnes pateixen.
- Potenciar i afavorir el desenvolupament i l’expressió dels sentit artístic, la creativitat i l’expressió de les emocions.
- Valorar la importància d’una alimentació saludable i equilibrada des del menjador escolar compartint taula i dinar amb els mestres.
- Utilitzar l’educació física i l’esport per afavorir el desenvolupament personal i social amb la participació de tot l’alumnat en activitats extralectives esportives
CRITERIS D’ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA
- Intervenció de dos docents a l’aula.
- Figura del cotutor/a a cada curs.
- Atenció a la diversitat, NEE i alumnat nouvingut dins de l’aula ordinària.
- Grups flexibles d’expressió escrita, càlcul mental i resolució de problemes matemàtics.
- Treball per tallers en grups heterogenis a Educació Infantil i Cicle Inicial.
- 30 minuts de lectura diària a primera hora del matí.
- Franja horària del matí pel treball competencial de les diferents àrees.
- Franja horària després de l’esbarjo dedicada a les especialitats.
- Flexibilitat en l’atenció a l’alumnat dins de cada cicle.
- Respecte dels diferents ritmes d’aprenentatge.
- Priorització dels reforços a Educació Infantil i Cicle Inicial.
- Organització en cicles i comissions de treball.
PROJECTES I ACTIVITATS DESTACADES DEL CENTRE
PIEE. Projecte Integral per a l’Èxit Educatiu. Assolir l’equitat social i l’èxit educatiu del nostre alumnat. Jornada compactada que permet desenvolupar el menjador educatiu amb els mestres. Activitats de tarda per a tothom amb el seguiment de l’escola
MUS-e .Treballem la inclusió social i els valors mitjançant l’expressió artística en xarxa amb els altres centres que formen part del projecte.
PCEE. Pla Català d’Esport a l’Escola. Adreçat a incrementar la participació dels alumnes en activitats físiques i esportives en horari no lectiu en el propi centre aquestes pràctiques per a la difusió i educació en valors i per a l’adquisició d’hàbits saludables
Pla de Consum de Fruita a l’escola. Afavorim el consum de fruita a l’hora de l’esmorzar.
Cursa escolar Besòs-Maresme. Organitzem aquesta cursa en la que participen 800 alumnes de les set escoles del barri
ÀMBITS DE PARTICIPACIÓ I COL·LABORACIÓ
Escola oberta a les entitats de l’entorn Cau del Besòs, Fundació de l’Esport Escolar de Barcelona, Creu Roja.
Participació i col·laboració de l’escola amb les iniciatives del teixit associatiu del barri Besòs-Maresme
Col·laboració amb la Fundació de l’Esport Escolar de Barcelona, Fundació CET10 , Fundación Yehudi Menuhin, Caixa d’eines amb projecte de circ i Agència de Salut Pública de Barcelona.
Participació dels alumnes en l’organització de la Cursa escolar Besòs-Maresme.
Mitjançant un conveni de col·laboració amb el Districte de Sant Martí, alumnes de secundària de diferents instituts realitzen pràctiques a l’escola en el marc del Programa de diversificació curricular.
Patis oberts els caps de setmana.
Segueix-nos!