CULTURA DIGITAL

Cultura Digital

En aquest apartat es recullen tots els documents del centre que fan referència a aspectes de la cultura digital. D’aquesta manera, es pot tenir una visió completa de l’assoliment d’aquesta cultura pel que fa a centre.

PLATAFORMA DIGITAL

El centre disposa d’un domini G Suite for Education propi. D’aquesta manera, alumnat, professorat, i personal d’administració i famílies disposen d’un usuari @emarquina.cat

DOCUMENTACIÓ

El centre organitza tota la documentació en unitats compartides. Aquestes unitats es comparteixen exclusivament amb grups, de tal manera que en tot moment es controla qui té accés a la informació.

A més dels fulls anteriors, en aquestes carpetes hi ha tota la resta d’informació que necessita el centre. Des de la documentació oficial (PEC, NOFC, projecte de direcció, etc), passant per llistes d’alumnes, o relativa a les programacions

Calendari

El centre té diversos calendaris per organitzar els esdeveniments i les tasques:

Comunicació:

Portal web:

El centre disposa d’un web amb la informació pública. S’hi poden trobar informacions estàtiques que es revisen periòdicament (documentació, actes, calendari escolar,…) i articles dinàmics sobre el que va succeïnt al centre dia a dia.

Aquest web està basada en la plantilla de la plataforma Nodes que ofereix el Departament d’Educació.

Comunicació amb les famílies:

Totes les informacions amb les famílies es poden fer per un dels següents canals:

• Per correu electrònic.
  • Per telèfon.
  • En persona, amb cita prèvia.

És una eina de comunicació unidireccional ( Escola –> famílies ) que es fa servir per enviar les comunicacions més importants a les famílies.

Aplicacions

Per unificar les aplicacions que els alumnes utilitzen i per assessorar el professorat en la seva utilització, el centre està creant un repositori d’aplicacions, programari o extensions que es fan servir a l’escola. Aquest respositori no és definitiu, està en construcció i en procés de canvi permanent i obert.

Llistat d’aplicacions que utilitza l’escola:

Per completar….

Maquinari

CHROMEBOOKS

A l’Escola els alumnes disposen d’ordinadors Chromebook des de 1r fins a 6è. Tenim un carro amb 22 Chromebooks per a compartir de 1r a 3r. Podem trobar un horari per apuntar-nos en una franja horaria i poder fer ús del carro de Chromebooks. Aquí està el link de l’horari per sol.licitar hora del carro de Chromebooks: Horari Chromebooks.

En el cas de 4rt actualment disposem d’aproximadament  1 Chromebook per alumne.  En el cas de 5è hi ha un dispositiu per cada alumne però encara restem a l’espera que el departament ens faci l’entrega abans de finals d´aquest desembre., un total de 22.  I per últim els alumnes de 6è també tenen un chomebook per cadascú. Pel que es refereix a la dotació d’aquests dispositus,els dels alumnes de 6è han estat subministrats pel departament d’educació. La resta de Chromebooks els tenim gràcies a la dotació econòmica de l’escola.

Els ordinadors del professorat han estat subministrats pel departament d’educació.

A continuació hi ha enllaçat alguns documents per fer la gestió d’aquests Chromebooks:

Tractament imatges

A l’escola la política de tractament i emmagatzematge de les imatges segueix les següents directrius:

(per completar).