ELS AMBIENTS AL CICLE INFANTIL

 

Els ambients d’aprenentatge representen una organització on l’infant es converteix en el constructor del seu propi aprenentatge a partir del joc, la investigació i les relacions amb els companys/es explorant amb llibertat segons els seus interessos i motivacions. És ell/a qui pren les decisions i cerca les seves pròpies estratègies per trobar les solucions davant de reptes i situacions que s’anirà trobant . L’adult es presenta com un guia i observador.

Tres tardes a la setmana  tot el cicle d’infantil(I3, I4, I5) fem ambients tots barrejats.Els alumnes es mouen lliurament pels diferents ambients del cicle, son  ambients de lliure circulació.

Els ambients d’aprenentatge són 7; construïm, fer i desfer, som creadors, laboratori de llum, mediateca i experimentem amb la natura i fem matemàtiques al passadís.

A cada ambient hi ha un màxim de 16 infants, així que la ràtio és més baixa ,això permet fer una observació més acurada dels nens/es.

La dinàmica dels ambients serà sempre la mateixa;

  • A l’entrar a l’ambient es fa una rebuda individual.
  • Plantegem diferents propostes i els nens/es es mouen lliurement.
  • Joc més lliure per part dels infants on la mestra fa d’acompanyant.
  • Recollida de l’ambient .
  • Per finalitzar, es fa una conversa a l’aula per explicar les seves vivències, preferències, experiències… allò que els hi ha cridat l’atenció i fins i tot plasmar en un dibuix allò que han creat, sentit o fet.

Us deixem una petita mostra d’aquests ambients:

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>