Els ambients d’aprenentatge representen una organització on l’infant es converteix en el constructor del seu propi aprenentatge a partir del joc, la investigació i les relacions amb els companys/es explorant amb llibertat segons els seus interessos i motivacions. És ell/a qui pren les decisions i cerca les seves pròpies estratègies per trobar les solucions davant de reptes i situacions que s’anirà trobant . L’adult es presenta com un guia i observador.
Tres tardes a la setmana tot el cicle d’infantil(I3, I4, I5) fem ambients tots barrejats.Els alumnes es mouen lliurament pels diferents ambients del cicle, son ambients de lliure circulació.
Els ambients d’aprenentatge són 7; construïm, fer i desfer, som creadors, laboratori de llum, mediateca i experimentem amb la natura i fem matemàtiques al passadís.
A cada ambient hi ha un màxim de 16 infants, així que la ràtio és més baixa ,això permet fer una observació més acurada dels nens/es.
La dinàmica dels ambients serà sempre la mateixa;
- A l’entrar a l’ambient es fa una rebuda individual.
- Plantegem diferents propostes i els nens/es es mouen lliurement.
- Joc més lliure per part dels infants on la mestra fa d’acompanyant.
- Recollida de l’ambient .
- Per finalitzar, es fa una conversa a l’aula per explicar les seves vivències, preferències, experiències… allò que els hi ha cridat l’atenció i fins i tot plasmar en un dibuix allò que han creat, sentit o fet.
Us deixem una petita mostra d’aquests ambients: