Cicle Inicial celebra el “dijous llarder”, el dia de la truita, la coca de llardons i la botifarra d’ou

Hola famílies!

Dijous Gras o Dijous Llarder és el dia que marca l’inici del Carnestoltes, per això els alumnes de Cicle Inicial: primer i segon, s’han preparat per una de les cites més esbojarrades de l’any! El tret de sortida al Carnaval arriba amb la celebració del Dijous Gras 2022, també anomenat Dijous Llarder. El Dijous Gras és el primer dia del Carnestoltes i marca l’inici d’una setmana destinada antigament a atipar-se amb els àpats que estaven prohibits a partir de l’inici de la Quaresma, que és el dimecres de la setmana següent, conegut com a Dimecres de Cendra. Per això, els aliments tradicionals del Dijous Gras són la coca de llardons, la botifarra d’ou o la truita, amb ingredients com la botifarra, amb un elevat contingut de greix animal.

Aquí teniu les imatges de la nostra sortida a la Torre del Breny de Sant Vicenç de Castellet!