Resum de sortides del 1r trimestre

Bona tarda famílies!

En el post d’avui us farem un resum d’algunes de les sortides que hem fet al llarg d’aquest primer trimestre.

Primer de tot parlarem de la sortida “Llegendes de Girona”, on vam trobar-nos diferents personatges com en Tarlà, en Gerió, Sant Narcís i les mosques, la Bruixa i la Cocollona; que ens van explicar diferents llegendes de la nostra ciutat.

Va ser tota una sorpresa! No ens ho esperàvem pas i ens va encantar poder aprendre sobre Girona amb aquestes representacions tan divertides i interessants!

Una altra sortida va que vam fer el 10 de novembre amb motiu del 35è Festival del Cinema de Girona. Vam visualitzar uns quants curtmetratges i vam poder votar per escollir els guanyadors. En aquesta edició hi han participat més de 10.500 alumnes de tota la demarcació de Girona!

També volem comentar la sortida que vam fer al museu d’art de Girona on vam conèixer a la Georgiana Gavardina, una de les millors investigadores d’històries del món que recorre països buscant les històries més divertides i emocionants. La Georgina ens va explicar tres històries fascinants que tenien com a protagonistes els personatges de les obres del Museu: la famosíssima lleona de Girona, el majestuós cavaller Jofre Gilabert de Cruïlles i el quadre del segle XIX anomenat Hisenda casolana.

Per acabar, també vam se’ns va proposar crear les nostres pròpies històries fent ús de figures imantades de personatges del Museu (un pagès, una reina, un drac i una sirena), vam haver d’ubicar-los en un espai i un temps i crear una història amb la tradicional estructura de plantejament, nus i desenllaç. Va ser molt entretingut!

Finalment, parlarem de la sortida que hem fet avui, 5 de desembre, on hem participat en una cursa d’orientació per Girona!

Ens hem dividit en 7 grups, formats per alumnes de totes les classes i cada grup ha hagut de seguir el seu itinerari per tal de completar la ruta per alguns dels llocs més emblemàtics de la nostra ciutat. Hem pogut practicar com interpretar un mapa, com utilitzar la brúixola i cronòmetre, hem descobert moltes escultures i sobretot hem continuat aprenent sobre la nostra ciutat! Ens estem convertint en uns experts i expertes de Girona!

Esperem que us hagi agradat el post, gaudiu del pont famílies, ens veiem la setmana vinent!