Què esmorzem a l’Annexa?

Durant la setmana de la ciència d’aquest any, dedicada a les matemàtiques, totes les aules de l’escola hem treballat l’estadística i per fer-ho hem preguntat diàriament quin esmorzar portàvem a l’escola.

Entre tots hem analitzat els resultats i n’hem fet gràfiques. Si passeu pels passadissos de l’escola en podreu veure alguns murals.

Els resultats generals de l’escola són els següents:

Setmana de la ciència 2018

Aquesta setmana passada hem celebrat , com ja és tradicíó  a l’Annexa , la Setmana de la Ciència. Aquest any  estava dedicada a la ciència més exacta : LES MATEMÀTIQUES

Han estat uns dies ben plens de  tallers  , enigmes , contes  i jocs matemàtics , activitats de mesura , càlcul , geometria , lògica , numeració , estadística… Tots plegats ho hem gaudit molt !  Des d’aquí volem donar-vos les gràcies a tots els que hi heu col.laborat.

Us deixem un recull d’imatges  del que ha estat aquesta  setmana . Properament trobareu més informació als diferents blocs de cicle.

Primer diccionari de medicina il·lustrat (Rosa Estopà)

Benvolgudes famílies, com ja us vam comunicar a final del curs passat, la nostra escola va participar, ja fa uns cursos, en l’elaboració d’aquest fantàstic diccionari dirigit per la Rosa Estopà, mare de l’escola. A continuació us deixem un vídeo on s’explica molt bé aquest projecte.

Aprofitem també per informar-vos que aquesta setmana s’ha aprovat l’edició del llibre en castellà que s’editarà a Buenos Aires a l’editorial del Hospital Italiano de Buenos Aires, considerat un dels millors hospitals de tot Amèria Llatina. Enhorabona a tots i totes.

Premi “Biblioteques escolars obertes al barri”

La nostra Socioteca està d’enhorabona! El dimarts vam anar a recollir el premi amb ajut econòmic de “Biblioteques escolars obertes al barri” que atorga l’Ajuntament de Girona. Això ens permetrà poder seguir obrint la Socioteca cada dia a les tardes en horari extralectiu i ampliar el nostre fons bibliogràfic. Felicitats!

Calendari curs 18/19

Benvolgudes famílies, les vacances s’acaben i el curs és a punt de començar. Us deixem el calendari del curs, així podreu anotar-vos els dies festius, no lectius i de lliure disposició que tenim a la ciutat de Girona.

Fins aviat.

Ràdio Annexa a Via LLiure ( Rac1 )

Aquest diumenge dia 1 de juliol  el programa VIA LLIURE de RAC 1  ha parlat de la nostra emissora escolar : RÀDIO ANNEXA .

A la  part final del programa han estat parlant de les emissores escolars  i com a exemple del que es fa a Catalunya  en aquest camp , han parlat de Ràdio Annexa   i han comentat un fragment de l’emissió del dia 9 de març. Fins i tot han jugat , com tot els nens i nenes de l’Annexa cada divendres, a trobar la notícia falsa del programa!

Aquí teniu el fragment que s’ ha pogut escoltar al programa de RAC 1

Si voleu escoltar tot el programa sencer o qualsevol altre programa els trobareu tots al nostre bloc de Ràdio Annexa

BLOC DE RÀDIO ANNEXA

Primer diccionari de medicina il·lustrat

Benvolgudes famílies,

us volem convidar a la presentació del llibre “Primer diccionari de medicina il·lustrat” que es farà el proper dimecres 30 de maig a les 7 de la tarda a l’auditori Josep Irla de Girona.
Aquesta obra, dirigida per la mare de l’escola Rosa Estopà, s’ha desenvolupat en el si del projecte Jugant a definir la ciència: http://defciencia.iula.upf.edu/. Avancem amb la ciència. ACUP i Obra Social “La Caixa”: https://www.upf.edu/web/medicina_comunicacio/junts i ha rebut assessorament i finançament del Col·legi Oficial de Metges de Girona i del Grup IULATERM.
Els nens i nenes de 3r, 4t, 5è i 6è (juntament amb altres 7 escoles catalanes) hi han participat fent definicions i dibuixos relacionats amb vocabulari que utilitzem quan parlem de la salut i les malalties.
Us esperem a tots i totes el proper dimecres.
Dia: dimecres 30 de maig
Lloc: Auditori Josep Irla (Delegació de la Generalitat a Girona) davant de la Casa de Cultura.

Sant Jordi i Jocs Florals

El dilluns passat vam celebrar, un any més, Sant Jordi. Tots els nens i nenes de l’escola ens vam trobar al gimnàs i acompanyats de la nostra “Ràdio Annexa” i del grup teatral de 4t-5è, vam fer l’entrega dels Jocs Florals 2018.

Enhorabona a tots els premiats i a tothom per participar-hi.

La nostra escola

Us convidem a fer una volta per les instal.lacions de l’ Annexa . Hi veureu una mostra de les aules de cada cicle i de la resta d’espais que compartim dia a dia.

Dia de neu a l’escola

Avui dimecres hem tingut un matí ben especial a l’escola. Ens ha nevat!!! Per gaudir d’aquest fet hem sortit al pati una estoneta.

DENIP 2018

Ahir dia 30 de gener, com ja és tradició, a l’escola vam celebrar el DENIP (Dia Escolar de la No-violència i la Pau). Els dies anteriors, a les classes hem estat parlant-ne i hem preparat unes banderoles de roba on hi hem escrit la paraula… Llegeix més»

Vídeo del Festival de Nadal

Hola a tots i totes, voleu tornar a gaudir del Festival de Nadal? En Ramon Cantó (pare de l’escola) el va gravar i ja el tenim disponible al youtube.
Esperem que us agradi.

Festival de Nadal

El passat 19 de desembre vam celebrar, com ja és tradició, el Festival de Nadal de l’escola Annexa. Aquest any, després d’unes edicions anant a l’auditori de Girona, el vam fer al pati de l’escola. Els nens i nenes de sisè van preparar-nos, amb l’ajuda… Llegeix més»

Setmana de la ciència 2017

Un curs més a l’escola hem celebrat la setmana de la ciència, aquest any dedicada a la química. Com cada any els nens i nenes de tots els cursos han pogut realitzar un munt d’experiments i tallers relacionats amb la ciència. Avui divendres l’hem clausurat… Llegeix més»

Castanyada

El passat dimarts 31 d’octubre a l’escola vam celebrar la castanyada.
Durant el matí a les classes vam poder gaudir d’un petit espectacle que uns quants nens i nenes de 4t-5è es van preparar sobre la castanyada i el halloween. I a la tarda tots a… Llegeix més»