Jane Goodall i els ximpanzés

Aquest segon trimestre hem estat estudiant l’entorn dels ximpanzés i alguns dels problemes que pateixen els seus hàbitats.

FUNDACIÓ MONA

A principis de febrer vam poder anar a la Fundació Mona on vam poder conèixer la tasca de rescat, rehabilitació i educació que fan en aquest centre. Allà vam poder descobrir les històries dels ximpanzés i macacos que hi viuen.

JANE GOODALL

També hem conegut la figura de la Jane Goodall, una important primatòloga que ha anat a l’Àfrica i ha estudiat el comportament dels ximpanzés. L’any 1977 va fundar l’IJG (Institut Jane Goodall) i ha impulsat diverses campanyes de rescat, rehabilitació i educació ambiental a Àfrica.

CINEMA TRUFFAUT

També hem tingut la oportunitat d’anar a veure un documental sobre la vida de la Jane Goodall al cinema Truffaut.

MOBILITZA’T PER LA SELVA

Els alumnes de cicle 2 estem col·laborant a una d’aquestes campanyes, concretament el projecte Mobilitza’t per la selva que pretén reciclar i reutilitzar les bateries dels nostres mòbils i tauletes, que contenen un mineral anomenat coltan. Per obtenir aquest mineral estan tallant els arbres. Això provoca greus problemes com mineria il·legal, també amb infants, la pèrdua de l’hàbitat dels primats i altres espècies que viuen a la selva i contaminació ambiental.

Com podeu hi podeu col·laborar? Portant mòbils i tauletes velles.

Com han de ser aquests aparells? Els mòbils i tauletes poden funcionar o no, però sobretot han de portar bateria.

Per què els necessitem? Per reciclar, reduir i reutilitzar.

On heu de portar aquests aparells? A les aules dels vostres infants deixarem preparades unes capses per poder-los deixar o bé a la consergeria de l’escola.

Fins a quin dia podeu portar-los? Fins al divendres 10 de març.

Per cada 30 mòbils que aconseguim podrem apadrinar un ximpanzé de la selva i ajudar-lo a tenir un veterinari i un cuidador que els ajudi i els alimenti.

Aquesta setmana els alumnes de tots els cicles de l’escola ens heu rebut per escoltar en què consisteix el nostre projecte i poder-hi col·laborar. Moltes gràcies per rebre’ns!

La vostra ajuda és molt important!