Per detectar els punts forts del centre i aquells aspectes a potenciar i mantenir, s’ha optat per fer una diagnosi que reculli aspectes de tota la comunitat educativa: Alumnat, professorat, famílies i centre. Amb aquest fi hem emprat les diferents eines i recursos:
-
Eina Selfie: Es tracta d’una eina creada per la Comissió Europea per ajudar als centres a fer una diagnosi del seu grau d’implementació d’eines digitals. Permet crear enquestes per a alumnes i membres de la comunitat educativa de manera senzilla a partir d’un model donat. El grau de participació es pot comprovar en el següent resum:
-
Enquesta a famílies: Com a comissió ens ha semblat útil crear una enquesta per a les famílies, per poder recollir la seva visió sobre la maduresa digital del centre. El nivell de participació ha estat al voltant del 40%.
- Entrevistes personals a membres representants de l’AFA i del consell escolar.
- Recull d’informació per equips de cicle relacionada amb la competència digital docent i la utilització d’eines digitals a l’aula.
A partir de l’anàlisi dels resultats obtinguts, es detecten els següents punts forts i aspectes de millorar agrupats amb tres eixos: professorat, alumnat i centre.
- Professorat:
Punts forts:
- Comunicació fluida entre el professorat a través de diversos mitjans digitals.
Aspectes de millora que es poden desenvolupar a través de l’estratègia digital
- S’ha detectat una manca de formació en algunes eines digitals tant des del punt de vista tècnic com didàctic.
- Manca de temps per explorar noves eines digitals.
- Oportunitat de formació en relació amb autoria i llicències d’ús d’elements digitals – música, imatges, vídeos o altres documents.
- No està completament desplegada l’avaluació digital.
- Oportunitat de debatre a tots els nivells sobre els avantatges i desavantatges d’utilitzar tecnologies digitals.
Oportunitats de millora:
- Integrar la la coavaluació.
- Millora de l’atenció a la diversitat utilitzant recursos digitals.
- Alumnat:
Punts forts:
- L’alumnat ha iniciat la participació en la redacció i difusió de les activitats del centre al web del centre (Cicle Superior), però cal sistematitzar-ho.
Aspectes de millora que es poden desenvolupar a través de l’estratègia digital
- Hi ha part de l’alumnat que no disposa d’equipaments a casa per a fer les tasques digitals.
- S’ha detectat la falta de formació de les famílies relacionada amb el funcionament de l’Aplicació de l’escola i el Moodle.
-
Oportunitat de treballar amb eines digitals de manera col·laborativa.
Oportunitats de millora:
- Integrar l’àmbit digital en la reflexió dels aprenentatges en el diari d’aula.
- Centre:
Punts forts:
- A Cicle Mitjà i a Cicle Superior s’ha completat amb èxit la introducció d’un entorn virtual d’aprenentatge (Moodle). Hi ha l’oportunitat de regularitzar i potenciar-ne l’ús.
- La comunicació amb la comunitat educativa és fluida i efectiva. S’han proposat millores per ampliar les funcionalitats de l’aplicació de l’escola.
- Les famílies valoren positivament poder accedir a reculls fotogràfics trimestrals de les activitats d’aula.
Aspectes de millora que es poden desenvolupar a través de l’estratègia digital
- Cal continuar treballant en la renovació d’equipaments d’aula i manteniment per part d’un especialista.
- Cal seguir treballant en la innovació metodològica en l’àmbit digital.
- Cal continuar treballant en la gestió documental.
- La reserva d’equipaments no és digital i podria ser més eficient.
- Cal millorar la notificació d’incidències.
- Cal continuar treballant en el desplegament complet de les competències en l’àmbit digital.
- Cal difondre millor a les famílies com es treballen les eines digitals al centre: moodle, correu electrònic, App de l’escola, …
- Cal consensuar una línia de centre en relació amb la utilització de programari bàsic.
- Cal potenciar l’intercanvi d’experiències amb altres centres.