Diagnosi

Per detectar els punts forts del centre i aquells aspectes a potenciar i mantenir, s’ha optat per fer una diagnosi que reculli aspectes de tota la comunitat educativa: Alumnat, professorat, famílies i centre. Amb aquest fi hem emprat les diferents eines i recursos:

  • Eina Selfie: Es tracta d’una eina creada per la Comissió Europea per ajudar als centres a fer una diagnosi del seu grau d’implementació d’eines digitals. Permet crear enquestes per a alumnes i membres de la comunitat educativa de manera senzilla a partir d’un model donat. El grau de participació es pot comprovar en el següent resum:

  • Enquesta a famílies: Com a comissió ens ha semblat útil crear una enquesta per a les famílies, per poder recollir la seva visió sobre la maduresa digital del centre. El nivell de participació ha estat al voltant del 40%.

  • Entrevistes personals a membres representants de l’AFA i del consell escolar.
  • Recull d’informació per equips de cicle relacionada amb la competència digital docent i la utilització d’eines digitals a l’aula.

A partir de l’anàlisi dels resultats obtinguts, es detecten els següents punts forts i aspectes de millorar agrupats amb tres eixos: professorat, alumnat i centre.

 

  • Professorat:

Punts forts:

  • Comunicació fluida entre el professorat a través de diversos mitjans digitals.

Aspectes de millora que es poden desenvolupar a través de l’estratègia digital

  • S’ha detectat una manca de formació en algunes eines digitals tant des del punt de vista tècnic com didàctic.
  • Manca de temps per explorar noves eines digitals.
  • Oportunitat de formació en relació amb autoria i llicències d’ús d’elements digitals – música, imatges, vídeos o altres documents.
  • No està completament desplegada l’avaluació digital.
  • Oportunitat de debatre a tots els nivells sobre els avantatges i desavantatges d’utilitzar tecnologies digitals.

Oportunitats de millora:

  • Integrar la la coavaluació.
  • Millora de l’atenció a la diversitat utilitzant recursos digitals.

 

  • Alumnat:

Punts forts:

  • L’alumnat ha iniciat la participació en la redacció i difusió de les activitats del centre al web del centre (Cicle Superior), però cal sistematitzar-ho.

Aspectes de millora que es poden desenvolupar a través de l’estratègia digital

  • Hi ha part de l’alumnat que no disposa d’equipaments a casa per a fer les tasques digitals.
  • S’ha detectat la falta de formació de les famílies relacionada amb el funcionament de l’Aplicació de l’escola i el Moodle.
  • Oportunitat de treballar amb eines digitals de manera col·laborativa.

Oportunitats de millora:

  • Integrar l’àmbit digital en la reflexió dels aprenentatges en el diari d’aula.

 

  • Centre:

Punts forts:

  • A Cicle Mitjà i a Cicle Superior s’ha completat amb èxit la introducció d’un entorn virtual d’aprenentatge (Moodle). Hi ha l’oportunitat de regularitzar i potenciar-ne l’ús.
  • La comunicació amb la comunitat educativa és fluida i efectiva. S’han proposat millores per ampliar les funcionalitats de l’aplicació de l’escola.
  • Les famílies valoren positivament poder accedir a reculls fotogràfics trimestrals de les activitats d’aula.

Aspectes de millora que es poden desenvolupar a través de l’estratègia digital

  • Cal continuar treballant en la renovació d’equipaments d’aula i manteniment per part d’un especialista.
  • Cal seguir treballant en la innovació metodològica en l’àmbit digital.
  • Cal continuar treballant en la gestió documental.
  • La reserva d’equipaments no és digital i podria ser més eficient.
  • Cal millorar la notificació d’incidències.
  • Cal continuar treballant en el desplegament complet de les competències en l’àmbit digital.
  • Cal difondre millor a les famílies com es treballen les eines digitals al centre: moodle, correu electrònic, App de l’escola, …
  • Cal consensuar una línia de centre en relació amb la utilització de programari bàsic.
  • Cal potenciar l’intercanvi d’experiències amb altres centres.