A partir de la visió del centre definida en el PEC, les NOFC (documents vius) i de la diagnosi que s’ha realitzat, s’han establert diferents objectius que es detallen a continuació. En el cas dels objectius que no estan directament vinculats amb el PEC, es fa referència únicament als aspectes de la diagnosi que s’hi relacionen.
OBJECTIU 1 DE L’EDC
Definir el desplegament complet de la competència digital de l’alumnat i la seva avaluació per millorar-ne l’assoliment.
Objectiu del PEC vinculat
- En l’apartat dels drets de l’alumnat s’esmenta que tots els nens i nenes tenen el dret bàsic de ser educats en el discurs audiovisual i eines digitals.
Diagnosi
- No s’ha dut a terme el desplegament complet de les competències en l’àmbit digital.
- No està completament desplegada l’avaluació digital.
- Integrar l’àmbit digital en la reflexió dels aprenentatges en el diari d’aula.
-
Oportunitat de treballar amb eines digitals de manera col·laborativa.
OBJECTIU 2 DE L’EDC
Millorar la competència digital docent per donar seguretat al claustre en la utilització d’eines digitals.
Diagnosi
- S’ha detectat una manca de formació en algunes eines digitals tant des del punt de vista tècnic com didàctic.
- Manca de temps per part del professorat per explorar noves eines digitals.
- Falta de formació en relació a autoria i llicències d’ús d’elements digitals -música, imatges, vídeos o altres documents.
- No està completament desplegada l’avaluació digital.
OBJECTIU 3 DE L’EDC
Millorar els equipaments de centre per tal que la comunitat educativa pugui treballar amb les eines digitals amb garanties.
Objectiu del PEC vinculat
- A totes les aules trobem com a mínim un ordinador de sobretaula amb connexió a internet. També hi ha connexió wifi a tota l’escola. Totes les aules i espais comuns disposen d’una pissarra digital o blanca i un canó.
Objectiu de les NOFC vinculat
- L’escola disposa d’un membre del claustre que realitza les funcions de coordinador/a d’informàtica. Entre les seves funcions hi ha: proposar criteris per optimitzar els recursos informàtics, assessorar la comunitat educativa, vetllar pel manteniment dels equipaments o orientar l’equip docent en eines i aplicacions útils en la seva activitat.
Diagnosi
- S’ha detectat una manca de formació en algunes eines digitals tant des del punt de vista tècnic com didàctic.
- Hi ha part de l’alumnat que no disposa d’equipaments a casa per a fer les tasques digitals.
- Cal continuar treballant en la renovació d’equipaments d’aula i manteniment per part d’un especialista.
OBJECTIU 4 DE L’EDC
Millorar la difusió de la cultura digital del centre a tota la comunitat educativa per millorar-ne la implicació.
Objectiu de les NOFC vinculat
- En referència a la comunicació amb les famílies, s’utilitzen el Web i els seus apartats per informar les famílies sobre les diferents activitats que realitzen els alumnes dins i fora l’aula.
Diagnosi
Aspecte de la diagnosi vinculat amb aquest objectiu:
- S’ha detectat la falta de formació de les famílies relacionada amb el funcionament de l’Aplicació de l’escola i el Moodle.
- A Cicle Mitjà i a Cicle Superior s’ha completat amb èxit la introducció d’un entorn virtual d’aprenentatge (Moodle). Cal regularitzar i potenciar-ne l’ús considerant l’elevat nombre d’alumnat sense recursos digitals.
- La comunicació amb la comunitat educativa és fluida i efectiva. S’han proposat millores per ampliar les funcionalitats de l’aplicació de l’escola.
- Cal difondre millor a les famílies com es treballen les eines digitals al centre: moodle, correu electrònic, app de l’escola.
- La reserva d’equipaments no és digital i podria ser més eficient.
- Cal millorar la notificació d’incidències.
OBJECTIU 5 DE L’EDC
Establir una línia de centre en relació amb la utilització de programari bàsic que tingui continuïtat en les diferents etapes educatives
Objectiu de les NOFC vinculat
- En l’apartat dels drets de l’alumnat s’esmenta que tots els nens i nenes tenen el dret bàsic de ser educats en el discurs audiovisual i eines digitals.
Diagnosi
Aspecte de la diagnosi vinculat amb aquest objectiu:
- Cal consensuar una línia de centre en relació amb la utilització de programari bàsic.