Comunicació

COMUNICACIÓ

COMUNICACIÓ EXTERNA

Comunicació centre – famílies

Per a fer arribar les informacions a les famílies, el centre utilitza tant el correu electrònic, com l’APP o l’agenda del centre. Les famílies poden comunicar-se amb el centre mitjançant el correu electrònic, l’APP, l’agenda o el telèfon de l’escola.

Comunicació tutores – famílies

La comunicació entre les tutores i les famílies es realitza principalment de dues maneres:

• a través de l’agenda escolar que es facilita a tot l’alumnat a principi de curs. s’acostuma a utilitzar per notificar absències, demanar hora per una tutoria o notificar algun comportament o actitud remarcable.
    • mitjançant l’APP de l’escola. Es fa servir per fer arribar circulars per tot el grup-classe.

Web

El Web de l’escola s’empra tant per a difondre informacions d’interès general com perquè les famílies puguin veure les activitats més significatives que s’estan realitzant durant el curs.

L’escola també disposa d’un canal de difusió de Telegram on es fan arribar a les famílies les informacions més rellevants.

També disposa d’un Canal de Youtube de centre.

COMUNICACIÓ INTERNA

Comunicació escola – mestres (claustre):

La comunicació escola – mestres es fa principalment per dues vies:

• Per aspectes formals com les convocatòries de Claustres i reunions, s’utilitza el correu electrònic i s’anoten al calendari compartit.
    • Per motius diversos es fan servir els grups de missatgeria instantània o comunicats individuals via correu electrònic o APP.

Comunicació mestres – mestres

La comunicació entre mestres es fa per tres vies:

• Grups de missatgeria instantània, tenim grups per Cicles, Comissions, Coordinadors i Equip Directiu.
    • APP del centre quan el missatge és més general o individualitzat.
    • El correu electrònic quan és necessari adjuntar documents o en altres situacions on aquest mitjà sigui més eficient.

IMATGE CORPORATIVA

Logos en documents oficials

El centre tindrà cura en la presentació de tots els documents que s’elaborin, de manera que segueixin unes mateixes pautes i format. A partir d’aquí s’hauran de tenir en compte els següents aspectes:

• El logotip del centre haurà de ser present a: comunicacions, documents del centre, fitxes de treball de l’alumnat, informes d’avaluació, app, web i telegram.
    • En els vídeos o presentacions haurà de sortir el logo del centre.
    • A la unitat <P> de la intranet de centre hi ha una carpeta amb tots els logos.

PROTECCIÓ DE DADES I IMATGES

Autoritzacions

En relació amb la protecció dels drets d’imatges, a inici de cada curs escolar les famílies hauran de donar l’autorització de la publicació d’imatges proporcionada pel Departament d’Educació a través l’APP. Aquesta autorització tindrà vigència per un curs.

Les imatges que s’usaran faran referència a les diferents activitats educatives que s’organitzin des del centre. Es tindrà en compte la normativa legal vigent.

Cal subratllar que el centre vetlla per tal que es compleixi la normativa referent a la protecció de dades de tots els membres de la comunitat educativa.

Gestió de fotografies

A l’hora de realitzar i difondre fotografies sempre es tindrà en compte la normativa legal vigent.

DESCONNEXIÓ DIGITAL

A les orientacions del Departament d’Educació, es concep la desconnexió digital com la limitació de l’ús de les tecnologies de la comunicació. El dret a la desconnexió digital respecta el dret del personal del centre a no respondre fora de l’horari laboral a les comunicacions i missatges del lloc de treball que li arribin per mitjans electrònics, amb la finalitat de garantir el dret al descans i a la intimitat personal i familiar.  Per tal d’assolir la desconnexió digital a l’escola Àngel Guimerà, se suggereix aprovar un acord de Claustre per tal de limitar les comunicacions amb les famílies a dins de l’horari laboral establert (parlem d’escola a famílies i viceversa o també de mestres a famílies i viceversa). Per tant, els correus electrònics o missatges de l’App s’enviaran entre les 8,30 i les 17 hores, aproximadament. Les comunicacions que arribin fora d’aquest horari no hauran de ser contestades fins l’endemà. Tot i això, si la urgència ho requereix es poden fer excepcions.

Seria interessant programar l’enviament de correus a les famílies dins l’horari lectiu.

A les NOFC es recomana que les urgències o les peticions d’entrevistes es realitzin presencialment o mitjançant l’agenda de l’alumnat.

El WhatsApp no es un mitjà corporatiu i, per tant, cal evitar-ne l’ús, especialment en horari no laboral. Tot i això, si la urgència ho requereix es poden fer excepcions.