Acolliment digital

ACOLLIDA PROFESSORAT

En aquest document es detallen els diferents aspectes de l’acollida digital al professorat nouvingut.

Ordinador Docent

Es proporciona el portàtil docent si al portal ÍNDIC hi figura que pertoca.

Wifi de l’escola

Gencat_Ens_Edu → Usuari i contrasenya: demanar

Eduroam → Usuari xtec

UNITAT P: – Espai digital de centre.

Coordinació digital instal·la aplicació al professorat nouvingut per tenir-hi accés.

Utilitzem aquesta unitat per arxivar els documents de gestió de l’escola. Hi ha carpetes de centre, de cicle, de comissions i personals, que són accessibles des de tots els ordinadors del centre, excepte als ordinadors de l’aula d’informàtica.

UNITAT T: – Espai digital de centre

Utilitzem aquesta unitat per arxivar els documents de treball de l’alumnat. Hi ha carpetes per curs i per alumne, que són accessibles des de tots els ordinadors del centre.

Incidències digitals

En cas d’alguna incidència en ordinadors, pantalles, pissarres digitals, programari, entre altres, cal omplir el formulari d’incidències digitals. Trobareu l’enllaç a la unitat P:

El coordinador digital i el tècnic preventiu, que ve una vegada al mes, utilitzen aquest document per a resoldre les incidències.

En cas que es vulgui escalar la incidència, es pot contactar amb el SAU:

Fotocopiadores

El coordinador de cicle et proporcionarà un codi de 4 números per enviar documents a imprimir des de l’ordinador o directament des de la fotocopiadora. Hi ha dues fotocopiadores:

• Fotocopiadora planta baixa (blanc i negre, amb grapadora)
  • Fotocopiadora primera planta (en color, sense grapadora)
  • Fotocopiadora aula d’informàtica (color)

Hi ha una altra fotocopiadora a secretaria que no és accessible als docents. Però, cada nivell hi té una reserva anual de còpies gratuïtes, que es demanen al secretari. Aquest coordina les quantitats disponibles.

Entorn Virtual d’Aprenentatge (EVA) – Moodle Eix

L’Equip Directiu t’enviarà per correu l’usuari i contrasenya Moodle:

• Usuari: “el teu usuari xtec” Ex: jbosch23@xtec.cat
  • Contrasenya: personalitzada

L’Equip Directiu també passa als tutors i tutores el llistat d’usuaris i contrasenyes de l’alumnat del seu grup.

Web del centre – Nodes

En cas de voler publicar  un article al lloc web del centre, cal redactar l’article i desar-lo com a esborrany perquè el director el revisi i publiqui.

App Escola Àngel Guimerà

Cal descarregar l’app escola Àngel Guimerà i el secretari dóna d’alta al servei al professorat nouvingut. Se li fa un petit tutorial de les utilitats de l’app (passar llista, missatges, …)

Llicències llibres digitals

Des de direcció es proporciona un usuari i contrasenya per tenir accés als llibres digitals que es fan servir a l’escola.

Missatgeria instantània

Existeixen diferents grups de missatgeria instantània per facilitat la comunicació entre professorat. Concretament hi ha el grups de:

• coordinadores de cicle i equip directiu
  • un grup per cada comissió (festes, edc, LIC, …)
  • cicle i/o nivell

ACOLLIDA FAMÍLIES

En aquest document es detalla l’acollida digital de les famílies nouvingudes.

Comunicació amb la comunitat educativa

Aplicació mòbil

Utilitzem l’app com a via de comunicació entre el centre i les famílies. Quan les famílies formalitzen la matrícula a P3 se’ls explica com descarregar-la i se’ls hi facilita una contrasenya perquè puguin instal·lar-la al mòbil. Si hi ha alumnes nouvinguts al llarg del curs es fa el mateix procediment.

Aquesta aplicació és gratuïta i permet fer pagaments amb targeta. En cas que alguna família necessiti ajuda per entrar a l’aplicació pot passar per secretaria.

Entorn Virtual d’Aprenentatge (EVA) – Moodle Eix

S’informa a les famílies que l’alumnat disposa d’usuari i contrasenya per utilitzar aquest Entorn Virtual d’Aprenentatge.

Ordinador personal i/o Mifi

A partir del curs 22/23 es proporcionarà un ordinador personal i/o Mifi (en cas que sigui necessari) a l’alumnat de cicle superior. Les famílies accepten aquest material i es comprometen a fer-ne un bon ús mitjançant un document que retornen signat al centre (Compromís de les famílies – equip digital).

Web del centre – Nodes https://agora.xtec.cat/ceip-angelguimera/

Es proporciona informació de la pàgina web del centre que s’utilitza per difondre les activitats que es realitzen.

La pàgina web de l’Escola és el mitjà de comunicació entre el claustre i les famílies. En aquest espai web s’hi pengen articles sobre activitats de l’escola i informacions destinades a les famílies. També hi ha penjats documents importants de la nostra escola com el Projecte Educatiu de Centre (PEC), les Normes i Normes d’Organització i Funcionament de Centre (NOFC) entre d’altres.

Canal de Telegram

S’utilitza aquest canal per difondre noticies del centre. Està enllaçat amb la web.

Imatge pròpia i de l’ús de serveis

És necessària l’autorització de la família per poder penjar imatges a la web del centre. Cada curs es genera el document a l’App i les famílies han de firmar-lo,

ACOLLIDA ALUMNAT

UNITAT T: – Espai digital de centre

S’introdueix a l’alumnat la manera de guardar els documents digitals que elaboren.

Entorn Virtual d’Aprenentatge (EVA) – Moodle Eix

Es donarà a l’alumnat de CM i CS un usuari i contrasenya per accedir al Moodle.

Ordinador personal.

Es proporcionarà un ordinador personal  a l’alumnat de cicle superior, amb usuari i contrasenya personal.

Cal signar un document de drets d’imatge i de cessió de l’equipament.

En cas d’incidències cal comunicar-ho al tutor/a o al coordinador d’informàtica.

Web del centre – Nodes

El centre disposa d’una pàgina web on es poden conèixer les activitats del centre.

Material digital

Es recorda a l’alumnat que cal tenir cura de tot el material digital que es posa a la seva disposició (ordinadors, tauletes, bee bots, wedo, ….).