Documentació bàsica

A continuació trobareu tot allò relacionat amb la cultura digital reflectida als documents bàsics del centre.

PEC

En el PEC de l’escola l’àmbit digital queda reflectit en dos aspectes:

• A totes les aules trobem com a mínim un ordinador de sobretaula amb connexió a internet. També hi ha connexió wifi a tota l’escola. Totes les aules disposen d’una pissarra digital o blanca i un canó.
  • El claustre de l’escola s’organitza en diferents comissions per tal de vetllar pel funcionament de diferents àmbits. Entre elles trobem: LIC, estratègia digital, festes, escola verda i atenció a la diversitat.

NOFC

Les normes d’organització i funcionament del centre fan referència a l’àmbit digital en els següents punts:

• L’escola disposa d’un mestre que realitza les funcions de coordinador d’informàtica. Entre les seves funcions hi ha: proposar criteris per optimitzar els recursos informàtics, assessorar la comunitat educativa, vetllar pel manteniment dels equipaments o orientar l’equip docent en eines i aplicacions útils en la seva activitat.
  • En l’apartat dels drets de l’alumnat s’esmenta que tots els nens i nenes tenen el dret bàsic d’ésser educats en el discurs audiovisual.
  • Quant a l’organització de l’equip docent en comissions, les NOFC expliquen que “les comissions estaran formades per un o dos mestres de cada cicle, de manera que tots els mestres del centre formin part d’una comissió”. Una d’elles és la comissió digital.
  • En l’apartat de normes de convivència, el punt 27 especifica que “els alumnes no poden dur cap tipus d’aparell electrònic (joguines, ràdios…). Només seran permesos si s’han d’utilitzar per desenvolupar alguna activitat docent” i el punt 28 esmenta que “els alumnes no poden dur mòbil a l’escola. Si els duen podran ser requisats. Els mòbils es retornaran als pares dels alumnes, que hauran de venir a recollir-los al centre. El centre no es fa responsable de la desaparició de cap mòbil ni de la seva recerca”.
  • En referència a la comunicació amb les famílies, s’utilitzen el Web i els blocs de l’escola per informar les famílies sobre les diferents activitats que realitzen els alumnes dins i fora l’aula.