SC 2009-10

EL TERROR

Creus que ets poruc? De vegades tenir por és molt bo, perquè… Imagina’t que no tinguéssim por de res. Veuríem un forat a terra i hi ficaríem la mà sense pensar-nos-hi. Però la por és com una alarma que ens avisa: “Ei, vigila, que potser hi ha una aranya verinosa”. Ens fa anar amb compte, i així no ens passa res!!!

De vegades l’alarma s’espatlla, i ens fan por coses que no representen cap perill, com per exemple una mosca. Llavors la por ja no és tan bona, i es fa tan grossa i tan pesada que no ens deixa fer res!

(…)

No tinguis por de tenir por; ja veuràs com de mica en mica es fa cada cop més petita fins a desaparèixer. Però no te’n quedis sense: sempre fa falta una miqueta de por!

I sobretot, no et riguis mai de les pors dels altres nens i nenes. Pensa que poden fer por moltíssimes coses, de la mateixa manera que ens fan feliços coses molt diferents! Ànim, valent o valenta, a veure quantes pors trobes!

Extret de La por, del més poruc al més valent, de Núria Roca (Ed. Molino)

Vampi-Rap ha estat la mascota que entre tots els nens i nenes de l’escola hem escollit per a la nostra Setmana Cultural relacionada amb el terror. Va ser dissenyada per l’alumna CRISTINA GARCÍA SELLÉS (6è A).

OBJECTIUS:

– Implicar els alumnes en l’elecció, la programació i la preparació
del tema.
– Compartir l’estudi d’un tema amb tots els nens de l’escola.
– Valorar les aportacions de tots per a l’enriquiment del treball.
– Implicar totes les àrees en el treball.
– Participar tota la comunitat educativa en la decoració de l’escola.
– Buscar una mascota per a la Setmana Cultural.
– Veure una pel·lícula sobre el tema.
– Fer tallers barrejant els alumnes del cicle.
– Treballar la por a través dels sentits.
– Redactar contes de por.
– Gaudir d’una sessió de contes.
– Conèixer quin paper juguen el maquillatge i els efectes especials
al teatre i el cinema de terror.
– Aprofitar les noves tecnologies per fer recerca.
– Elaborar un article per a la revista.

ACTIVITATS:

Inauguració de la Setmana Cultural a càrrec dels alumnes de 6è.
Decoració i ambientació de l’escola.
Xerrada – demostració sobre el maquillatge al teatre per atots els nens.
Xerrada – taller sobre els efectes especials al cinema per als alumnes de 4t, 5è i 6è, a càrrec de Kim Herrero.
Contes de por per als alumnes de cicle superior, a càrrec de La Taca.
Tallers per a tots a càrrec dels mestres de l’escola:

• Parvulari:sons, tacte, cuina, disfresses, circuit amb llanterna, conte
  • Cicle inicial:ball, màscares, teatre, disfresses, cuina, imants reflectants, maquetes, circuit dels sentits.
  • Cicle mitjà:maquillatge, música, màscara, figures en tres dimensions, disfresses.
  • Cicle superior:fem un PowerPoint amb imatges i personatges de terror, carotes, còmic, truites terrorífiques, túnel del terror, imant de terror.

Passi de pel·lícules.
Contes encadenats.
Lectures i consultes de llibres que tracten el tema.
Activitats a la biblioteca oberta a partir de les 5 de la tarda:

• Divendres 5 es projectarà la pel·lícula “Els móns de Coraline” a la classe d’audiovisuals.
  • Dimecres 10 sessió de “Contes amb llum negra” (contes per no tenir por a la foscor), a càrrec de La Taca a la classe del 3-6.