Trets d’identitat

L’escola Amadeu Vives de Sabadell és un centre públic de la Generalitat de Catalunya i el seu funcionament té caràcter de servei públic.
És una escola:
 catalana
 acollidora
 integradora
 laica
 gratuïta
 no discriminatòria
 lliure
 democràtica

Els trets característics que defineixen la nostra escola són:
  • Llengües d’aprenentatge. L’escola adopta el català com a vehicle habitual d’aprenentatge, de comunicació interna i de projecció exterior. Els continguts objecte d’aprenentatge tenen present la realitat geogràfica, social, històrica i cultural de Catalunya, sense oblidar la vinculació amb altres cultures de l’entorn i fonamentant una visió àmplia i universal del fet cultural.
    Comencem el tractament de la llengua castellana a educació infantil amb activitats orals ocasionals (contes, cançons, visionats de vídeos…) i s’introdueix com a assignatura a 1r curs de primària.
    L’escola pretén garantir un coneixement acurat del català i del castellà en finalitzar l’educació primària.
    L’escola ofereix l’anglès com a llengua estrangera. En el sentit d’impulsar la competència lingüística en aquest idioma es procurarà, en funció dels recursos disponibles, ampliar la seva oferta, tant a l’etapa d’educació infantil com també pel que fa a la seva introducció en àrees curriculars no lingüístiques.
    El Projecte Lingüístic estableix la concreció del tractament de les llengües.
  • Coeducació. Treballem per aconseguir el desenvolupament integral; tant a nivell intel·lectual, físic, social i emocional dels alumnes, tractant per igual els nens i les nenes, i evitant qualsevol discriminació pel que fa a determinats mites, tabús i diferenciacions per raó de sexe.
  • Laïcitat. L’escola com a tal no prendrà posicionaments religiosos, sinó de total respecte per les creences de cada persona. Amb tot, no s’eludirà la informació referida als aspectes culturals que tot fet religiós comporta i respectem les festes religioses que formen part de la nostra cultura i tradició.
  • Entorn i medi ambient. Tenim en compte la problemàtica ambiental, estem oberts a l’entorn mitjançant l’observació i l’exploració. Fomentem actituds de curiositat, respecte, reciclatge i conservació del medi ambient.
  • Atenció a la diversitat. Com a escola integradora, el centre accepta la diversitat i la singularitat dels alumnes com un valor a respectar i compartir. Entenem que cal desenvolupar una metodologia flexible basada en els diferents ritmes evolutius, les necessitats educatives individuals i les capacitats intel·lectuals de cadascú. El centre disposa d’una planificació específica per atendre la diversitat on es desenvolupen les accions de la comissió d’atenció a la diversitat (CAD) i les funcions dels diferents agents escolars involucrats en la detecció, avaluació i seguiment dels alumnes que així ho requereixin.
    Per atendre la diversitat de ritmes en el procés d’aprenentatge de l’alumnat, el centre disposarà dels recursos humans al seu abast i organitzarà l’atenció adequada a cada cas. Si les característiques especials d’un alumne/a així ho requereixen, se sol·licitaran al Departament d’Ensenyament recursos humans de diversa tipologia (CREDA, vetllador/a, etc.).