SC 2008-09

EL CIRC

 

 

 

 

 

 

La Carpa Màgica ha estat la mascota que entre tots els nens i nenes de l’escola hem escollit

per a la nostra Setmana Cultural relacionada amb el circ. Va ser dissenyada per l’alumna de 2on A Laia Hernández Escudero.

El circ ha arribat!!

Tiro, liro, liro,

El circ ha arribat!

Tiro, liro, lat!

Jo veig un pallasso

tocant el trombó,

un altre li clava

un cop de bastó.

El circ ha arribat!!

Tiro, liro, liro,

El circ ha arribat!

Tiro, liro, lat!

Aquell trapezista

és molt eixerit;

damunt una escala

s’aguanta amb un dit.

El circ ha arribat!!

Tiro, liro, liro,

El circ ha arribat!

Tiro, liro, lat!

Darrera la reixa

passeja el lleó

i juga a les cartes

amb el domador.

El circ ha arribat!!

Tiro, liro, liro,

El circ ha arribat!

Tiro, liro, lat!

El tigre travessa

pel mig del carrer,

llegeix el diari

i es menja el paper.

El circ ha arribat!!

Tiro, liro, liro,

El circ ha arribat!

Tiro, liro, lat!

Els micos fan gresca

dins un restaurant,

demanen un plàtan

i marxen volant.

El circ ha arribat!!

Tiro, liro, liro,

El circ ha arribat!

Tiro, liro, lat!

Mentre els músics toquen,

la foca fa un salt

i agafa la gorra

del municipal.

El circ ha arribat!!

Tiro, liro, liro,

El circ ha arribat!

Tiro, liro, lat!

Text de Francesc Bofill

Música d’Ireneu Segarra

OBJECTIUS:

 Implicar els alumnes en l’elecció, la programació i la preparació del tema.
– Compartir l’estudi d’un tema amb tots els nens de l’escola.
– Valorar les aportacions de tots per a l’enriquiment del treball.
– Implicar totes les àrees en el treball.
– Participar tota la comunitat educativa en la decoració de l’escola.
– Buscar una mascota per a la Setmana Cultural.
– Estudiar la relació entre la màgia i la descoberta del món durant la història.
– Conèixer la història del circ.
– Conèixer l’evolució del circ.
– Conèixer com és la vida al circ.
– Conèixer de primera mà la feina i les experiències dels artistes del circ.
– Conèixer la feina de les entitats Salut i Clowns i Pallassos sense Fronteres.
– Gaudir d’un espectacle de circ tota l’escola junta.
– Anar al circ tota l’escola junta i gaudir d’un espectacle.
– Aprendre i practicar malabars, acrobàcies i l’art dels pallassos.
– Fer que els propis nens fessin algun número de circ als seus companys.
– Fer tallers de circ.
– Veure alguna pel·lícula sobre el tema.
– Aprofitar les noves tecnologies per fer recerca.
-Elaborar un article per a la revista.

ACTIVITATS:

– In auguració de la Setmana Cultural a càrrec dels alumnes de 6è.

– Decoració i ambientació de l’escola.

– Espectacle de pallassos per als alumnes de parvulari, a càrrec de Sergi Gil.

– Xerrades:

  • Per a tots els nens i nenes sobre el món del circ, a càrrec dels artistes–professors de l’escola de circ Rogelio Rivel:Marcel Aguilar, David Herrera i Skate.
  • Per als alumnes de 1r., 2n. i 3r. a càrrec de Núria Peretó, de Salut i Clowns.
  • Per als alumnes de 4t, 5è. i 6è a càrrec de Ramon Fugarolas, de Pallassos sense Fronteres.

– Tallers:

  • De malabars per als alumnes de Cicle Inicial a càrrec de David Duran “Woody” i Vanesa Españo.
  • De pallassos per als alumnes de Cicle Mitjà a càrrec de Lluís Yuste.
  • D’acrobàcies per als alumnes de Cicle Superior a càrrec d’Aurora Basany.
  • Per a tots els cursos a càrrec dels mestres de l’escola (llacet de pallasso, joguina d’habilitat, malabars, maquillatge, mim, cartells de circ, pallasso de fang, pilotes malabars, maqueta d’un circ, disfresses, perruques de pallasso).

– Passi de pel·lícules.

– Lectures i consultes de llibres que tracten el tema.

– Tots els alumnes de l’escola aniran a una funció del Circ Raluy.

 

 

 

Aneu a la barra d'eines